آغاز خرید توافقی و حمایتی مرکبات در کشور

17 آذر 1397 ساعت 10:48

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه گرایش این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی، خرید توافقی و حمایتی پرتقال است و کار خرید از هفته قبل آغاز شده است، گفت: قیمت پرتقال کمتر از 2 هزار تومان نمی‌شود.


به گزارش تولید ایرانی؛ حسین شیرزاد صبح امروز در بازدید از شرکت تعاونی مرغداران قائم‌شهر، با بیان اینکه علت سفر امروز به مازندران بررسی قیمت مرکبات است، اظهار کرد: این شرکت به لحاظ تکنولوژی و کیفیت خوب خوراک تولید شده دام و طیور جزء سه کارخانه برتر کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی، به تأمین مالی اتحادیه‌های مرغداران اشاره کرد و افزود: کالاهای استراتژیک و اساسی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام عرضه می‌شود با ارز 4200 تومانی تـأمین می شود.

وی با بیان اینکه اختلالی در قیمت نهاده‌های اصلی تولید خوراک دام بوجود نیامده‌است، گفت: در تهیه مواد و متریال اصلی تولیدات خوراک دام، سعی داریم با کمترین تنش و نوسان این کار انجام شود.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تصریح کرد: در رابطه با پرتقال قیمت تضمینی نخواهیم داشت و گرایش سازمان مرکزی تعاونی روستایی و وزارت جهادکشاورزی به سمت خریدهای توافقی و حمایتی است که از هفته گذشته آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه از هفته گذشته خریدهای حمایتی شروع و تأمین مالی شده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تنش‌های قیمتی کاهش پیدا کند و در حال حاضر بازار با اندکی تعادل به جلو می رود.

شیرزاد ادامه داد: سعی داریم با ایجاد کریدورهای جدید تجاری به سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشور عراق بتوانیم کریدورهای صادراتی را فعال کنیم زیرا با فعال شدن آن، این انتظار وجود دارد که قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و سازمان مرکزی تعاون روستای اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها از 2 هزار تومان کمتر شود و به باغداران قول می‌دهم در زمینه تعادل قیمت‌ها و بازگشایی کریدورهای تجاری به آنان کمک کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: مشوق‌های صادراتی توسط وزارت صمت دیده شده و تلاش داریم سهمی از آن را برای باغداران استان مازندران در نظر بگیریم.


کد مطلب: 5367

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/5367/آغاز-خرید-توافقی-حمایتی-مرکبات-کشور

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com