جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶

بازار ماهی کیش به بهره‌برداری رسید

بازار عرضه ماهی کیش پس از بازسازی و بهسازی طی مراسمی با حضور انصاری لاری مدیرعامل منطقه آزاد کیش به بهره‌برداری رسید.
بازار ماهی کیش به بهره‌برداری رسید
توليد ايرانی: بازار عرضه ماهی کیش پس از بازسازی و بهسازی طی مراسمی با حضور انصاری لاری مدیرعامل منطقه آزاد کیش به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرای این طرح تیرماه گذشته به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی جزیره کیش در دستور کار قرار گرفت و اکنون به مکانی مناسب برای عرضه ماهی تبدیل شده است.

در طراحی جدید این بازار با اضافه شدن ساختمانی جدید که افزون بر3 میلیارد تومان هزینه داشته، بازار ماهی کیش از نظر فضا توسعه یافته، فضاهای پشتیبانی از محل عرضه ماهی جدا شده و مشکلات بهداشتی این بازار برطرف شده است.

این بازار هم اکنون با 3 هزار و 500 متر مربع زیربنا دارای یک سالن با 12 غرفه عرضه ماهی و شبکه بهداشتی جمع‌آوری فاضلاب استاندارد، بخش شتشو است و به سیستم نگهداری و نظارت دقیق مجهز شده است.

بازار جدید دارای چند سردخانه است که بنا بر نوع ماهی و شرایط نگهداری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین 2 دستگاه یخ‌ساز نیز برای تولید پودر یخ مورد نیاز عرضه‌کنندگان ماهی پیش‌بینی شده است.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اصلی بازار ماهی کیش بوی نامطبوع و زننده ناشی از ضایعات ماهی بود که به این دلیل با منفک کردن بخش امحاء از بازارچه عرضه، تمامی ضایعات ماهی‌ها به اتاقک امحاء منتقل و روزی 2 بار از محدوده بازار خارج می‌شود.

مصطفی خانزادی افزود: با توجه به جداسازی بخش پشتیبانی از محل عرضه و منفک شدن فضای پاک کردن و بسته‌بندی ماهی از غرفه‌ها، نظارت مستمر بر فعالیت همه بخش‌ها وجود دارد تا ضمن رعایت موازین بهداشتی، پروسه عرضه و نگهداری ماهی نیز در کمال سلامت و بر اساس استانداردهای غذایی باشد.
کد مطلب: 5366
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *