هپکو نمونه‌ای برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کشور

15 آذر 1397 ساعت 13:49

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: استفاده از تولیدات داخلی هم قانون است و هم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما هم از صنایع حمایت می‌کنیم و امروز خوشحالم که اعلام کنم با توجه به برنامه‌های دولت شاهد ادامه رونق شرکت هپکو خواهیم بود.


به گزارش تولید ایرانی؛ رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت روز پنج‌شنبه در جریان سفر به استان مرکزی در بازدید از شرکت هپکو با ابراز خرسندی از فعالیت کارگران این شرکت بزرگ گفت: استفاده حداکثری از توان و تولیدات داخلی در دستور کار این وزارتخانه قرارگرفته و ورود محصولاتی که نمونه آن در داخل کشور تولید می‌شود ممنوع است.
رحمانی اظهار کرد: برای مثال در نظر داریم در تأمین ماشین‌آلات شهرداری‌ها و راهداری‌ها و معادن کوچکی که به‌زودی راه‌اندازی می‌کنیم از ظرفیت شرکت هپکو استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه استفاده از تولید ات داخلی هم قانون است و هم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است ادامه داد: وزارت صمت هم از صنایع حمایت می‌کند و امروز خوشحالم که اعلام کنم با توجه به برنامه‌های دولت شاهد ادامه رونق شرکت هپکو خواهیم بود.
وزیر صنعت معدن و تجارت به برخی مشکلات پیش‌آمده در صنایعی مانند نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد هم اشاره کرد و گفت: مدل احیای شرکت‌های هپکو و آذراب اراک که با تعامل و همکاری کارگران و مدیران و مسئولان استانی و کشوری صورت گرفت برای رفع موانع تولید در این دو صنعت بزرگ هم راهگشاست و شرکت هپکو الگو و نمونه برای سایر کارخانه‌ها است.
وی ادامه داد: حفظ و تأمین خطوط تولید ی که نتیجه آن حفظ اشتغال است در دستور کار دولت قرار دارد. از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خصوصاً پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت است.
رحمانی خاطرنشان کرد: دولت در جهت نوسازی صنایع مصوبات و برنامه‌های خوبی دارد همچنین تسهیلات و حمایت‌های مالی خوبی از صنایع انجام می‌پذیرد.


کد مطلب: 5358

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/5358/هپکو-نمونه-ای-رفع-مشکلات-واحدهای-تولیدی-کشور

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com