پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶

تاکید امامان جمعه بر حمایت از صنایع کوچک

امامان جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته با گرامیداشت 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط بر حمایت همه جانبه دولت از تولیدات داخلی و تولید کنندگان کوچک و متوسط تاکید کردند.
تاکید امامان جمعه بر حمایت از صنایع کوچک
توليد ايرانی:امامان جمعه ضمن آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم در اجرای برنامه های اقتصادی خود بویژه رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور بر تحقق اقتصاد مقاوتی تاکید کردند.
نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه در خطب های نماز جمعه این هفته در خصوص حاشیه سلفی گرفتن تعدادی از نمایندگان با یکی از میهمانان در مراسم تحلیف رئیس جمهور دوازدهم نیز از نمایندگان و منتخاب مردم در مجلس شورای اسلامی خواستند که شان نمایندگی و عزت ملت ایران را حفظ کنند.
امامان جمعه سراسر کشور در سخنان خود همچنین با اشاره به مسائل مختلف مناسبتی از جمله روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط (21مرداد) بر حمایت همه جانبه از تولید داخلی و تولیدکنندگان کوچک و متوسط تاکید کردند. 
 خطبه های نماز جمعه برخی مراکز استانها: 
** امام جمعه بوشهر: دولت مدیون آرای مردم است
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بوشهر افزود: رئیس جمهوری و مسئولان باید همواره مردم را تکریم و در مقابل آنها تواضع داشته باشند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، اظهار کرد: تغییر در وضعیت معیشتی مردم از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب بود که دولت باید در این راستا تلاش، برنامه ریزی و گامهای موثری بردارد.
صفایی بوشهری اضافه کرد: تعامل با دنیا از دیگر تاکیدهای رهبر معظم انقلاب بود که دولت و نظام باید براساس مبانی اسلامی با جهان تعامل مثبت داشته باشد. 
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در ایستادگی در مقابل دولتهای آمریکا و انگلیس، ادامه داد: دولتمردان باید در برقراری ارتباط با این دولت ها براساس تاکید و منویات رهبر معظم انقلاب اقدام کنند.
**امام جمعه سنندج: جوانان از یادگیری دانش و صنعت غافل نباشند
امام جمعه سنندج قشر جوان جامعه را از وابستگی به دیگران برحذر داشت و گفت: جوانان باید به دنبال کسب دانش و یادگیری صنعت باشند.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج با بیان اینکه خداوند در آیه 77 سوره قصص، مومنان را به چهار امر توصیه فرموده است افزود: خداوند در این آیه، مومنان و به ویژه جوانان را به کسب و کار و یادگیری صنعت سفارش کرده است.
وی ادامه داد: جوان اگر صاحب صنعت باشد، هیچگاه با فقر و مذلت مواجه نخواهد شد؛ چرا که به واسطه دانش و صنعتی که دارد، می تواند کسب روزی حلال کند.
وی مومنان و به وی‍ژه جوانان را به دوری از راحت طلبی توصیه کرد و گفت: صنعت و دارا بودن شغل، مانند چاهی است که به چاه های دیگر مرتبط است و هیچگاه خشک نخواهد شد.
**امام جمعه بندرعباس:راه حل بیکاری، حمایت از صنایع کوچک است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حمایت و تشویق صنایع کوچک را بهترین راهکار برای حل مشکل بیکاری معرفی کرد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نیز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط (21مرداد) افزود: درصورت حمایت از این گونه صنایع، تولید به خانه ها و فضاهای کوچک منتقل خواهد شد و گروه زیادی از مردم مشغول به کار خواهند شد.
وی اجرایی شدن این راهکار را تحقق رهنمود رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: مجموعه های متولی کار و اشتغال باید در این زمینه آگاهسازی کنند زیرا بسیاری از مردم به دنبال کار هستند اما این فرصت ها را نمی شناسند.
آیت الله نعیم آبادی همچنین با اشاره به روز مقاومت اسلامی(23مرداد ماه ،سالگرد پیروزی و مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی) اظهار داشت:مقاومت تنها راه مقابله با تجاوز و زیاده خواهی های دشمنان اسلام است.
خطیب جمعه بندرعباس ادامه داد: اشغال فلسطین با نشست و جلسه و مذاکره انجام نشد و نمی توان انتظار داشت رهایی آن با مذاکره انجام شود.
**امام جمعه شیراز: شان مجلس حفظ شود
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: هیأت رئیسه مجلس و مسئولان باید جلو کارهایی را که به شان نمایندگی و مجلس خدشه وارد می کند بگیرند و حرمت و حیثیت نمایندگی و مجلس را حفظ کنند.
آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شیراز بیان کرد:متاسفانه شاهد صحنه ای در مجلس شورای اسلامی بودیم که سرخط اخبار خبرگزاری ها و روزنامه های داخلی و خارجی شد که ای کاش این حادثه رخ نداده بود. 
وی افزود: هرچند برخی افراد از گرفتن عکس با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عذرخواهی کردند که کار خوبی بود اما به عنوان نماینده مردم باید احساساتشان را کنترل کنند تا به نام ملت نوشته نشود و در آینده باید جلو این حرکت ها گرفته شود. 
آیت الله ایمانی اظهارداشت: شما نمایندگان ملت ایران هستید و احساسات شخصی خودتان را نباید در خانه ملت عملیاتی کنید. 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه موضوع معیشت مردم، تعامل صحیح و گسترده با دنیا و مقاومت و ایستادگی مقابل باج خواهی های دیگران را به عنوان اولویت دولت دوازدهم عنوان کردند عنوان داشت: ایستادگی و مقاومت در مقابل باج خواهی های دنیا عامل ایستادگی و مقاومت مردم ما بوده است و دولت دوازدهم باید باقاطعیت این موضوع را دنبال کنند.
**امام‌جمعه یاسوج:اقتصادمقاومتی برای مقابله با تحریم‌های دشمنان مؤثر است
امام جمعه یاسوج گفت: اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌های متعدد دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب به ویژه آمریکا مؤثر بوده و در این نوع اقتصاد نیز توجه به تولیدات داخلی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج 21 مرداد سالروز حمایت از صنایع کوچک را یادآور شد و اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار رونق هر چه بیشتر صنایع کوچک و متوسط است.
وی افزود: تولیدکنندگان داخلی کالاهای مرغوب و استاندارد تهیه‌کرده و باقیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. 
**امام جمعه ایلام: دولت با بهره گیری از توان کشور با مشکلات مقابله کند
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری رهنمودهای بسیار ارزشمند و حکمیمانه ای را خطاب به مسئولان نظام ارائه فرمودند که اگر به درستی از سوی کارگزاران مورد پیگیری قرار گیرد، بسیار از مشکلات کنونی کشور قابل حل شدن است.
وی افزود: بدون شک این دولت توجه اصلی خود را معطوف به حل تنگناهای اقتصادی کشور و مردم می کند که حل و فصل این مسائل تنها با تکیه بر استعدادهای داخلی میسر است .
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفید سه عامل معیشت مردم، هم افزایی با جهان و ایستادگی در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی را گوشزد کردند و امیدواریم این امور از سوی مسئولان امر بطور جدی مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.
** دری نجف آبادی: کابینه دوازدهم بایدرافع مشکلات مردم و تحول ساز عرصه اقتصاد کشور باشد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دولت دوازدهم در بزنگاه حساسی از کشور سکان اجرایی را به دست گرفته و اعضای کابینه باید با برنامه های قوی و کارشناسی رافع مشکلات و تحول ساز در عرصه اقتصادی باشند.
کابینه دوازدهم بایدرافع مشکلات مردم و تحول ساز عرصه اقتصاد کشور باشد
 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: رئیس جمهوری با معرفی وزرای پیشنهادی به تکلیف خود عمل کرده و اینک نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با دقت تمام وزرا را رصد کنند و به بهترین ها در ترکیب تیم اجرایی کشور رای اعتماد بدهند. 
وی اظهار کرد: خانه ملت در ارزیابی کابینه دوازدهم وظیفه مهمی برعهده دارد چرا که برایند انتخاب نمایندگان مجلس در توسعه و مناسبات آن رخ می نمایاند. 
امام جمعه اراک یادآور شد: افکار عمومی به عملکرد مسئولان در هر سطح و در رده خدمتی توجه دارند و خواهان دولتی قوی هستند تا با سپردن سکان هدایت کشور به آنان طعم توسعه یافتگی و رفاه را بچشند.

**امام جمعه کرج:تقویت صنایع کوچک و متوسط سرلوحه کاری دولت دوازدهم قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با ارشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: از دولت دوازدهم انتظار می رود تقویت و توسعه صنایع کوچک و متوسط در اجرای اقتصاد مقاومتی سرلوحه امور قرار دهد.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به 21 مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک و متوسطه ، افزود: مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ رئیس جمهوری بر اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تاکید کردند. 
وی اظهار کرد: در همین زمینه اگر بخواهیم برای احیا صنعت و تحرک بیشتر در این بخش داشته باشیم باید به اشتغال و توليد ايرانی کمک کنیم و انتظار می رود دولت توجه به صنایع کوچک و متوسط را در اولویت برنامه های خود قرار دهد. 
آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی به کار گیری ظرفیت چند هزار کارخانه کوچک و متوسط و احیا آنها جبران خسارت های گذشته خواهد بود. 
وی ادامه داد:برای اینکه طبقات مختلف جامعه از اشتغال بهره مند شوند باید توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط یکی از ارکان اساسی باشد. 
وی افزود: امیدواریم با آغاز به کاردولت جدید این امر مهم که خواسته مقام معظم رهبری و مردم است عملیاتی شود و کشور از رکود و بیکاری خارج شود. 
خطیب جمعه کرج اضافه کرد: مقام معظم رهبری بار دیگر بر مساله معیشت مردم تاکید داشتند واین مهم محقق نمی شود مگر اینکه دولت با وزرای توانمند و دارای برنامه وارد این عرصه شود. 
حسینی همدانی با اشاره به 23 مرداد سال 85 و پیروزی حزب الله لبنانو بر ارتش غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه گفت: این روز به نام روز مقامت اسلامی نامگذاری شده است.
** امام جمعه زاهدان: دولت مشکلات مردم را براساس اولویت بندی برطرف کند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دولت دوازدهم باید مشکلات مردم را بر اساس اولویت بندی بر طرف کند تا شاهد رونق اقتصادی و کسب و کار در کشور باشیم.
 آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با تقدیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل توجه به همه استانها به ویژه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب هفته گذشته در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در اولویت بندی مشکلات کشور بر پرداختن به مسائل معیشتی مردم، ارتباط وسیع با کشورهای دیگر، تلاش هرچه بیشتر برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تاکید کردند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: دکتر روحانی نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت وضعیت فقر در جامعه شایسته ملت و زیبنده جمهوری اسلامی نیست و ریشه کن کردن فقر از جامعه، احیای تامین اجتماعی، ایجاد شغل و حمایت از تولید داخلی را از اولویت های مهم دولت دوازدهم بر شمرد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: رئیس جمهوری همچنین تاکید کرد در دولت یازدهم کارهای مهم و اساسی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده اما کافی نیست و تلاش بیشتر در این زمینه را می طلبد.
**امام جمعه کرمانشاه: باید از تمام توانمان برای تقویت وحدت ملی استفاده کنیم
کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: وحدت و همدلی ملت بزرگ ایران اسلامی برای دشمنان کمرشکن است از این رو باید از تمام توانمان برای تقویت وحدت ملی استفاده کنیم.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز عبادی و سیاسی این هفته کرمانشاه، با بیان اینکه باید همواره در مقابل استعمارگران ایستاد، افزود: استعمارگران به دنبال لطمه زدن به اعتقادات ما هستند، از این رو ما باید با تمام توان از اعتقادات خود دفاع کنیم.
آیت الله علما با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که ارزش های دینی و انقلابی کمرنگ شوند، گفت: باید با تمام توان از ارزش های دینی و انقلابی خود دفاع کنیم.
وی با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از صنایع گفت: چند صد هزار صنایع کوچک و متوسط در کشور داریم که باید در قالب اقتصاد مقاومتی قرار گیرند و به رونق برسند.
وی با تاکید بر اینکه نباید متکی به بیگانگان باشیم، افزود: مشکلاتی که امروز می بینیم بیشتر نشات گرفته از مدیریت نادرست است و نباید آنها را به گردن تحریم ها انداخت.
امام‌ جمعه کرمانشاه یادآور شد: مسئولان باید با تمام توان از صنایع کوچک حمایت کنند تا شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم‌.
**امام جمعه مشهد: رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال و نابودی است
مشهد- امام جمعه مشهد گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان مهره ساخته و پرداخته کفر جهانی و استکبار، در حال نابودی و اضمحلال است.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان و پیروزی حزب الله در این نبرد افزود: حدود 50 سال قبل و در ژوئن 1967 با اراده آمریکا 2 میلیون صهیونیست اراضی اعراب را تصرف کردند. 
وی اظهار کرد: بعد از گذشت 40 سال طی توطئه نظامی و جنگ نابرابر، رژیم صهیونیستی با حمایت دنیای استکبار تجاوز به لبنان را آغاز کرد اما پس از 33 روز این نبرد با شکست سنگین صهیونیست ها و پیروزی حزب الله به پایان رسید. 
وی گفت: با اعتراف رژیم صهیونیستی به شکست سنگین در این جنگ، بی اعتمادی به ارتش این رژیم افزایش یافت و حزب الله و سید حسن نصرالله در صدر شخصیت های عربی منطقه درآمده و کابوسی برای صهیونیستها شدند. 
**امام جمعه سمنان:دولت جدید توصیه‌های رهبری و رفع مشکلات اقتصادی را اولویت قرار دهد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دولت دوازدهم پس از استقرار، توصیه های رهبری و رفع مشکلات اقتصادی جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهد.
دولت جدید توصیه‌های رهبری و رفع مشکلات اقتصادی را اولویت قرار دهد 
 آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: در حال حاضر مردم نگرانی‌های اقتصادی و مشکلات مالی دارند. 
وی با بیان اینکه دولت دوازدهم باید با هدف محرومیت زدایی برنامه ریزی کند و مسوولان به دور از هر دیدگاهی مشکلات را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: مسوولان استان سمنان برای آشنایی از مشکلات مردم از محل کار خود به مناطق مختلف استان سفر کرده و از شرایط موجود مطلع شوند و در رفع مشکلات آنان تلاش کنند. 
وی با اشاره به سفر چند ساعته خود به شهرک شهید بهشتی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: در این سفر بیش از 70 نامه برای بیان مشکلات این شهرک از سوی مردم دریافت شد. 
امام جمعه سمنان با اشاره به این که آمریکا نقضِ برجام کرده و در پی آن تحریم‌های جدید تصویب کرده است، یاد آور شد: مقابله به مثل با دشمنان دستور خداوند و پیامبر اکرم (ص) است و باید پاسخ آنان را داد. 
**امام جمعه اردبیل: مبارزه با تروریست های تکفیری از افتخارات ایران اسلامی است
اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: یکی از افتخارات نظام اسلامی ایران مبارزه بی امان با تروریست های خطرناک است و جای تاسف اینکه آمریکا بعنوان مدعی ضد تروریسم از گروههای تکفیری همچنان حمایت می کند.
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: اینکه نظریه پرداز بزرگ آمریکا، کیسینجر، این هفته اظهار داشت که 'آمریکا نباید بگذارد داعش بطور کامل از بین برود وگرنه مدیریت منطقه خاورمیانه از دست آمریکا خارج و به دست ایران که در صدد تشکیل امپراطوری فارس است می افتد.' جای تاسف است. 
وی بیان کرد: جوان مدافع حرمی که این هفته گلویش زیر خنجر داعش افتاد و ذبح شد مسئولیت همه ما را خطیر می کند،مدافعان حرم اینگونه عذاب ها را به جان می خرند تا خطر خطرناکترین تروریست ها که می گویند مقصد اصلی ما ایران است از کشور دفع کنند. 
وی ادامه داد: پشت این جنایت و وحشیگری ها فتوای مفتیان وهابی خوابیده است، آنها فتوا داده اند که رسول خدا با رعب پیروز شده و ما جهت احیای سنت نبوی باید از قتل هایی استفاده کنیم که رعب را بیشتر می کند به همین جهت داعش به جای عقاب شرعی مثل جلد و حد از ذبح و سوزاندن و مثله کردن استفاده و عمدا آن را انتشار می دهد. 
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به سخنان رئیس کل بانک مرکزی که اخیرا گفته 'کسانی که در موسسات غیر مجاز سپرده گذاری می کنند دست به کاری خطرناک می زنند'، گفت: اگر موسسات مالی غیر مجاز هستند چرا آنها بسته نمی شوند و اگر ورود به آنها کار خطرناک است در وهله ی اول خود بانک مرکزی باید جلوی آن را بگیرد. 

انتهای پیام /
کد مطلب: 531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *