جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳

تبدیل موفقیت آمیز ضایعات چای به محصولی فناورانه برای اولین بار در کشور

پژوهشگر گیلانی با اشاره به کسب رتبه های برتر ایران اسلامی در شاخص های فناورانه جهانی مدیریت جهادی و خودباوری را عامل اصلی تعالی کشور دانست.
تبدیل موفقیت آمیز ضایعات چای به محصولی فناورانه برای اولین بار در کشور
توليد ايرانی: ابراهیم آذرپور در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری در گیلان با اشاره به اینکه امروز شعار «ما می توانیم» در حوزه های گوناگون علم و فناوری کشور به «ما توانستیم» تبدیل شده است، افزود: تحقق مدیریت و کار جهادی در بسیاری از عرصه ها همچون انرژی صلح آمیز هسته ای رمز دستیابی به این موفقیت بود.
 
حفظ استقلال و خودکفایی کشور در اولویت کار مدیران بسیجی باشد
 
این پژوهشگر گیلانی مدیریت جهادی را عامل تعالی کشور دانست و افزود: توکل به خدا، استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت های ملی، عدم نا امیدی، خودباوری و اعتماد به نفس بالا و همت مضاعف با انگیزه خدمت از مهمترین شاخص های مدیریت جهادی است.
 
وی با بیان اینکه به فرمایش رهبر انقلاب (مدظله العالی) بسیجی بودن به داشتن پرونده و کارت نیست، بلکه هر فردی با هدف رفع مشکلات مردم جامعه در حوزه علم و فناوری قدمی بردارد بسیجی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: لازم است حفظ استقلال و خودکفایی کشور در اولویت کار مدیران بسیجی باشد.
 
 
 
نمود جهانی اندیشه بسیجی در حوزه علم و فناوری
 
آذرپور با اشاره به جهش رشد کشورمان در بسیاری از شاخص های علمی جهانی، یادآور شد: به لطف کوشش دانشمندان داخلی، ایران در زمینه شاخص تولید علم در رتبه پانزدهم، از لحاظ شاخص نوآوری در رتبه شصت و پنجم و از نظر شاخص رقابت پذیری اقتصادی در رتبه هشتاد و نهم جهان قرار دارد.
 
وی با اشاره به نمود جهانی اندیشه بسیجی در حوزه های سلول های بنیادی، صنایع موشکی و هسته ای کشورمان، گفت: امروزه چشم حیرت جهانیان به پیشرفت های خیره کننده ایران اسلامی در حوزه فناوری های برتر دوخته شده است.
 
 
 
تبدیل موفقیت آمیز ضایعات چای به محصولی فناورانه
 
آذرپور با اشاره به تاسیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در سال 1387 تصریح کرد: در استان گیلان مرکز هدایت و حمایت با نگاه کشاورزی در حوزه گیاهان چای و بامبو تحت نظر این سازمان در حال فعالیت بوده و تاکنون دستاوردهای موفقیت آمیزی را کسب کرده است.
 
    وی در ادامه به تبدیل موفقیت آمیز ضایعات چای به محصولی فناورانه و رونمایی از آن اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور موفق به تولید نوعی تنظیم کننده رشد گیاهی با بهره گیری از ضایعات چای شدیم.
 
آذرپور با بیان اینکه قادریم تفاله چای و نیز چای سرطان زای سنواتی را به محصولی دانش بنیان و پر ارزش تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که در صورت تمایل به همکاری نهادهای متولی چای در کشور یا هر سرمایه گذار علاقمندی، تولید این محصول را به شکل تجاری و گسترده به اجرا در آوریم.
 
 
 
ساخت نخستین غذای فراسودمند بامبو در کشور
 
وی به ویژگی های منحصر به فرد گیاه بامبو و پراکنش گسترده آن در گیلان اشاره کرد و افزود: ارزش تجارت جهانی این گیاه 60 میلیارد دلار در سال بوده و 2.5 میلیارد نفر در دنیا از آن امرار معاش می کنند.
 
    آذرپور از ساخت نخستین غذای فراسودمند بامبو در کشور خبر داد و گفت: این غذا از خصوصیات تغذیه ای بسیار مطلوبی برخوردار بوده و در راستای حفظ امنیت غذایی کشورمان به زودی از آن رونمایی بعمل خواهد آمد.
 
وی در پایان با اشاره به لزوم حمایت قاطع مسئولین از ایده های دانش بنیان و کالاهای ایرانی در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: گیلان قطب تولید چای و برنج در کشور بوده و امیدواریم روزی فرا برسد که دیگر از واردات قاچاق این محصولات خبری نباشد.
 
کد مطلب: 5259
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *