پرورش سالانه 10 هزار بوقلمون به همت سه جوان

6 آذر 1397 ساعت 16:11

فعالیت اقتصادی مردم حتی در کارگاه‎ها و شرکت‎های تولیدی کوچک، راه حل مناسبی برای اشتغالزایی و همینطور شکوفایی اقتصاد کشور در درازمدت است، فعالیتی که کارآفرینان بسیجی نیز در سراسر کشور با تکیه بر دانش تخصصی و استفاده از شرایط موجود از آن غفلت نکرده و بسته به توانایی‎شان، تولیدات و اشتغالزایی قابل قبولی داشته‎اند.


به گزارش تولید ایرانی؛ تجربه نشان داده است اقتصاد دولتی نه تنها راهی برای قوی‎تر کردن پایه‎های اقتصاد نیست بلکه مانند وزنه‎ای سنگین از حرکت و پویایی شاخص‎های اقتصادی جلوگیری می‏‎کند. واگذاری بخش‎های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی نیز تاکنون نتوانسته انتظاراتِ از پیش تعیین‎شده را برآورده کند. فعالیت اقتصادی مردم حتی در کارگاه‎ها و شرکت‎های تولیدی کوچک با تکیه بر پتانسیل‎های بالقوه در نقاط مختلف کشور راه حل مناسبی برای اشتغالزایی و همینطور شکوفایی اقتصاد کشور در درازمدت است. در این میان کارآفرینان بسیجی نیز در سراسر کشور با تکیه بر دانش تخصصی و همچنین استفاده از شرایط موجود به فعالیت پرداخته، بسته به توانایی‎شان تولیدات و اشتغالزایی قابل قبولی داشته‎اند.
لرستان
کارآفرینی و اشتغال‌زایی زیربنای رشد اقتصادی؛ چرخ زندگی 12 نفر با تلاش جوان لرستانی می‌چرخد
به گزارش سفیر افلاک، جوانان بسیجی در این سال ها با حضور پر رنگ خود در عرصه جنگ اقتصادی، تحریم های دشمنان علیه ایران اسلامی را در برابر چشم جهانیان بی رنگ و بی اثر کرده اند؛ مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد مقاومتی را تقویت تولید داخلی دانستند و امروز می بینیم بسیاری از جوانان بسیجی با تکیه به پیام رهبر فرزانه انقلاب با روحیه ای انقلابی در عرصه تولیدات داخلی و ملی ورود پیدا کرده و اشتغال عمومی را با هدف کاهش بیکاری فراهم کرده اند.

مسعود دریکوند، نخبه بسیجی لرستانی از سال 89 با همان تفکر و روحیه بسیجی کار تحقیق و پژوهش در خصوص فیلتر هوای ماشین آلات صنعتی و خودرویی را شروع کرده و در سال 90 به همراه همسرش با 30 میلیون تومان سرمایه و انبار منزلش مشغول تولید فیلترهای هوا خودرو می شود.
 پس از سه سال ضمن ثبت پروانه بهره برداری شرکت با نام نوآوران کاسپین افلاک، محصولات شرکت را با نشان استاندارد و برند تجاری نما به نحوی کارا و مفید تحویل مشتریان و متقاضیان این قطعه صنعتی می دهند و همین امر موجب فروش تولیدات به تمام نقاط کشور می شود.
دریکوند، نخبه بسیجی لرستان و مسئول شرکت نوآوران کاسپین شهرستان خرم آباد در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: جهت پیش برد و ارسال بهتر و سریع تر فیلتر ها به دست مشتریان، با کار و تلاش شبانه روز توانستیم سالانه یک تا دو دستگاه به کارگاه خود اضافه کنیم به طوری که الان سرمایه شرکت در زمینه تجهیزات 250 میلیون تومان است.
 

وی با اشاره به مشغول شدن 12 نفر نیروی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این کارگاه تولیدی عنوان کرد: روزانه هزار و 500 تا دو هزار فیلتر هوا، مختص ماشین های پروفروش با تقاضای بالا تولید می شود.
 این کارآفرین بسیجی با بیان اینکه درصدد تولید ملی محصولات وارداتی هستیم افزود: اگر پشتیبانی و حمایت از سوی مسئولان صورت بگیرد می توان کار را در زمینه تولیدات فیلتر هایی که از خارج وارد می شود با سه برابر نیرو گسترش داد.
وی با اشاره به دریافت وام های اشتغالزایی از سوی بسیج سازندگی سپاه خرم آباد بیان کرد: ما به عنوان کارآفرین و تولید کننده در بسیاری از شرایط نیازمند حمایت مسئولان و متولیان امر در این عرصه هستیم؛ متاسفانه هر زمان برای دریافت تسهیلات به ادارات استان مراجعه می کردم  موافقت نمی کردند.
 

دریکوند در خصوص اوضاع اقتصادی امروز و اعمال برخی تحریم های دشمنان گفت: در این یک سال تولید را طبق روال معمول و حتی بهتر از قبل ادامه دادیم و در بسیاری قسمت ها مواد مورد نیاز و کار تولید دست نیروی انسانی خودمان بود.
آنچه باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد این است که جوانان با استعدادی همچون آقای در یکوند در استان و شهر ما کم نبوده که با پشتیبانی های مالی، فکری و مشاوره ای از جانب مسئولان هر چند به اندازه ای کم و محدود می توانند به عنوان کار آفرین برتر در عرصه های مختلف صنعتی، دفاعی، کشاورزی، علمی، پزشکی و دارویی موفق به ساخت و عرضه تولیدات بومی و ملی شوند.
بنابراین باید توجه کرد نه تنها در برابر تحریم های دشمنان، بلکه برای حفظ و ثبات استقلال و آزادی که هزاران جوان در گذشته و امروز در راه آن پیروزمندانه و با افتخار جان داده اند، باید متکی به ظرفیت عظیم نیروی انسانی در داخل کشور بود و با همین نیرو در داخل کشور و تولیدات ملی بدون نگاه به بیرون، کشور را در برابر هرگونه توطئه اجانب و بیگانگان، مصون نگه داشت.
 

قم
حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی باید در رأس کارها باشد / کارگاه تولیدی در چشمه‎شور به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، طرح‌های محرومیت‌زدایی و مبارزه با بیکاری آن‌هم در مناطق کم برخوردار و محروم کشور هدفی است که بسیج سازندگی سپاه در سراسر کشور در دستور کار قرار داده است.
همین چند سال پیش بود که محرومیت روستای چشمه شور و نداشتن آب آشامیدنی مناسب توجه همه رسانه‌ها و مسئولان را به این روستا جلب کرد هرچند که این مشکل با خبررسانی رسانه‌ها و پیگیری مسئولان و نمایندگان مجلس برطرف شد اما بااین‌حال هنوز سایر محرومیت‌های این روستا به‌جای باقی است.
همین محرومیت موجب شد تا بسیج سازندگی سپاه قم با بررسی شرایط این روستا طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی را در این روستا پیگیری کند.
خانم مؤمنه یوسفی پور یکی از کارآفرینانی است که با حضور در این روستا و با حمایت‌های بسیج سازندگی به دنبال کارآفرینی است.
6 سال پیش کارم را شروع کردم
وی در گفتگو با خبرنگار قم فردا در با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: بیش از 6  سال است که کار سراجی سنتی (چرم‌دوزی) را شروع کردم.
وی بابیان این‌که همواره علاقه‌مند به صنایع‌دستی بودم، افزود: در ابتدا در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردم اما این کلاس‌ها نتیجه‌بخش نبود به همین خاطر وارد تولیدی شدم و به‌صورت اصولی و عملی کار را یاد گرفتم.
یوسفی پور بابیان این‌که سختی‌های زیادی را در این مسیر متحمل شدم، ادامه داد: محیط‌های چرم‌دوزی مردانه بود و کار سنگینی بود اما در کمتر از یک سال کار یاد گرفتم.
وی افزود: در منزل خودمان یک کارگاه کوچک راه‌اندازی کردم ابتدا خودم مشغول کار شدم و در ادامه با یک سری از خانم‌ها آشنا شدم و آن‌ها را آموزش دادم به‌طوری‌که توانستم بعد از یک سال مکانی را برای کارگاه اجاره و تمامی وسائل را به‌صورت خرد خریداری کردم.
این کارآفرین خاطرنشان کرد: بالاخره کارگاه من کامل شد و بعد از یک مدت به آموزش دادن مبادرت و بالای 350 هنرجو را آموزش دادم.
وی بیان داشت: هم‌اکنون برای 3 نفر به‌صورت مستقیم و دائم شغل ایجادشده و در برخی مواقع نیروهای هم به‌صورت پروژه‌ای اضافه می‌شوند که نشان‌دهنده نتیجه دادن زحمات چندین ساله من هست.
فعالیت آموزشی در روستای چشمه شور را آغاز کرده ایم
وی بیان داشت: مواردی را که تجربه شخصی داشتم به کارآموزان آموزش دادم و هم‌اکنون نیز با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی استان قم در حال برگزاری یک دوره کلاس‌های آموزشی برای خانم‌های خانه‌دار روستاهای چشمه شور هستیم.
یوسفی پور تأکید کرد: هم‌اکنون با همراهی و همدلی که در این روستا ایجادشده به دنبال ایجاد کارگاه در این روستا هستم و انشالله برای 10 نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد خواهیم کرد.
وی در خصوص درآمد چرم‌دوزی ابراز داشت: میزان درآمدی ثابتی در این کار وجود ندارد اما خیلی وقت‌ها درآمد خوبی داشتیم و علاوه بر این مشکلاتی نیز درزمینهٔ تولید داشتیم که ما را نسبت به ادامه کار سرد و بی‌انگیزه می‌کرد که البته این مشکلات نتوانست سد راه ما شود.
خلاقیت همواره حرف اول را می‌زند
این کارآفرین بابیان که خلاقیت همواره حرف اول را می‌زند، افزود: در کار چرم‌دوزی یک سری از مشکلات وجود دارد به‌عنوان‌مثال خلاقیت کمتری وجود دارد و اغلب افراد از روی همدیگر و طرح مشترک را کار می‌کنند که جالب نیست.
 وی در توصیه به افرادی که می‌خواهند این حرفه را شروع کنند، گفت: افرادی که می‌خواهند این کار را شروع کنند باید خلاقیت داشته باشند و قرار نیست از ابتدا کارهای بزرگ انجام دهند به‌طوری‌که می‌توانند حداکثر با مبلغ 10 میلیون تومان و از یک کارگاه خانگی شروع کنند.
یوسفی پور در خصوص مشکلاتش در این مسیر اظهار داشت: چند ماه پیش که به دنبال وام بانکی بودم با پیگیری‌هایی که انجام دادم درنهایت به این نتیجه رسیدم که برای وام 15 میلیونی باید 6 میلیون هزینه کنم و علاوه بر این 6 میلیون هم‌سود بدهم که اصلاً برایم مقدور نبود.
با حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به آینده امیدوار شدم
وی ادامه داد: برای توسعه کارم به ریاست جمهوری مراجعه کردم که وام خوداشتغالی بگیرم که هیچ فایده‌ای نداشت اما با حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه توانسته‌ام به آینده امیدوار شدم.
یوسفی پور با اشاره به بیکاری در کشور خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال‌زایی باید گام‌های زیادی برداریم و این توقع را دارم که مسئولان آمار دروغ ندهند و افرادی که واقعاً اشتغال‌زایی و کارآفرینی می‌کنند موردحمایت قرار بدهند.
و ی بابیان این‌که حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی باید در رأس کارها باشد، افزود: انتظار دارم مسئولان به‌جای تبلیغ از طرح‌های اشتغال‌زایی حمایت کنند تا بتوانیم در این مسیر موفق شویم.
 
 
 
 
چهارمحال و بختیاری
کارم را با ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه آغاز کردم /مدیریت مزرعه پرورش شترمرغ، مزد تلاش‌های شبانه‌روزیم است
به گزارش جهانبین نیوز؛ اقتصاد مقاومتی کلیدواژه‌ای است که اولین بار در شهریور سال ۱۳۸۹ توسط رهبر معظم انقلاب و در جمع کارآفرینان مطرح شد.
تکیه بر توانمندی‌های داخلی، مقوله‌ای است که در اقتصاد مقاومتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و راه را برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها باز می‌کند.
همچنین توجه به شرایط و امکانات بومی در اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه در رشد اقتصادی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است.
در میان همه تلاش‌هایی که از سوی برخی از جوانان برای حضور در ادارات و کار دولتی وجود دارد، هستند جوانانی که آستین همت بالا زدند و به دنبال رونق اقتصاد کشورشان رفته، همه سختی‌ها را به جان خریده و علاوه‌بر اینکه منبع درآمدی برای خود ایجاد می‌کنند، زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم می‌سازند.
یکی از جوانان بسیجی هفشجانی با سرمایه و زمین اندکی که در اختیار داشته و با کمک بسیج سازندگی نه‌تنها شغلی برای خود دست و پا کرده که توانسته زمینه اشتغال چند تن از جوانان دیگر را نیز فراهم سازد.
 
 
در زیر گفت‌وگویی با این جوان شده است که متن آن را می‌خوانید:
این جوانان کارآفرین خود را هیبت‌الله امیرخانی ۳۰ ساله معرفی کرد و افزود: در رشته مهندسی ماشین‌الات کشاورزی تحصیل کردم، بعد از پایان درسم به دنبال شغل بودم اما چون کاری پیدا نکردم مجبور شدم کار ساختمانی انجام دهم و متاسفانه به علت شرایط ساخت و سازها و رکودی که در این مورد به وجود آمد، بعد از مدتی باز بیکار شدم.
وی با اشاره به اینکه بعد از بیکاری تصمیم به ایجاد شغلی برای خودم گرفتم افزود: بنابراین تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و بعد از پرس و جوهای بسیار به این نتیجه رسیدم که شترمرغ از عرصه‌های سودآور و منطبق بر الگوی اقتصاد مقاومتی است و به همین دلیل به دنبال پرورش شترمرغ رفتم.
امیرخانی تاکید کرد: در ابتدا تصور می‌کردم پرورش شترمرغ کار آسانی باشد، اما وقتی وارد عرصه شدم پی بردم در بین پرورش حیوانات مانند پرواربندی و مولد، پرورش شترمرغ از همه سخت‌تر است.
 
 
این بسیجی کارآفرین با بیان اینکه کارم را با ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه و خرید ۵۰ قطعه شترمرغ آغاز کردم، اما بی‌تجربگیم در این عرصه منجربه تلف شدن ۳۰ شترمرغ شد تاکید کرد: در همان ابتدای کار، ضررر و زیان بسیاری را متحمل شدم، اما به لطف خدا مدیریت یک مزرعه بزرگ را بر عهده دارم.
امیرخانی یادآور شد: زمانی که ۳۰ قطعه از شترمرغ‌هایم را از دست دادم شرایط سختی برایم پیش آمده بود اما همین جا بود که با تسهیلات اقتصاد مقاومتی آشنا شدم و توانستم با بهره‌گیری از این تسهیلات مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال وام دریافت کنم و دوباره ۲۶ قطعه شترمرغ خریداری کنم و کارم را ادامه دهم.
این جوان کارآفرین با اشاره به اینکه در ادامه کار ۲۰ قطعه شترمرغ باقی مانده از دوره قبل را فروخته و در دوره جدید اقدام به پرورش جوجه‌های یک روزه کردم بیان داشت: اینجا بود که کارم رونق گرفت و روزبه‌روز توسعه یافت، اما باز هم جا برای پیشرفت وجود دارد و باید با تلاش مضاعف به اهدافی که برای خودم درنظر گرفتم برسم.
وی با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری بر سر راهش بوده و هنور هم این مشکلات وجود دارند افزود: پزشک مخصوص شترمرغ در این استان حضور ندارد و مجبور هستیم برای درمان از اصفهان پزشک بیاوریم و مجبورم هزینه زیادی باید کنم، به همین دلیل بسیاری از کارها مانند تزریق دارو، درمان و کارهای پیشگیری از بیماری را خودم انجام می‌دهم که در این زمینه تا حدودی راه افتاده‌ام.
این بسیجی کارآفرین اضافه کرد: بازار فروش یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن دست به گریبانیم، چون شهرکرد بازار خوبی ندارد و اگر بخواهیم فروش داشته باشیم باید به استان‌های همجوار مراجعه کنیم و به خاطر بُعد مسافت گوشت را از ما ارزان می‌خرند.
 
 
امیرخانی خاطرنشان کرد: در برخی از مسائل مربوط به شترمرغ نه فقط در شهرکرد بلکه در کشور اطلاعات کاملی وجود ندارد، اطلاعات بیشتر در مورد مرغ است و همین اطلاعات بر روی شترمرغ هم پیاده می‌شود درصورتی که این روش برای شترمرغ جواب نمی‌دهد و ممکن است بیماری که مرغ دارد به شترمرغ هم منتقل شود.
وی با بیان اینکه من بعد از یک سال توانستم برنامه غذایی متناسب با شترمرغ بنویسم هر چند کمتر کسی حاضر می‌شود این کار را انجام دهد و باید ریسک کرد و تلفات بالایی دارد، اما من چون تلفات بالایی داشتم و ضرر کردم دلم را به دریا زدم و این جیره را پیاده کردم و خداراشکر در حال حاضر با نصف قیمتی که بقیه دارند جیره می‌نویسند، یکسری مواد را ارزان‌تر از کارخانه خریداری کردم و یک جیره کامل و طبیعی نوشتم.
امیرخانی بیان داشت: نباید در جیره غذایی شترمرغ‌ها از مکمل و سویا استفاده کرد چون کیفیت گوشت را پایین می‌آورد به همین دلیل جیره‌ای که ما داریم روی کیفیت گوشت هم تاثیر داشته و بحمدالله گوشت خوبی تولید می‌شود.
 
 
وی یادآور شد: متاسفانه با وجود اینکه گوشت خوبی تولید می‌کنیم اما بازار خوبی نداریم و باید گوشت را به صورت عمده به استان اصفهان با قیمت پایین بفروشیم و یا در شهرکرد به صورت خورده‌فروشی انجام دهیم.
به گزارش جهانبین نیوز؛ اکنون که برخیاز جوانان وارد عرصه شده و با تلاش خود در زمینه اقتصاد مقاومتی ورود کردن می‌طلبد مسئولان استانی راه را برای کار آن‌ها تسهیل کنند و زمینه فروش محصولات این افراد را فراهم سازند، به این ترتیب جوان کارآفرین بدون وجود دغدغه‌های فکری می‌تواند همه تمرکز خود را برای روی تولید بهتر قرار دهد.
سیستان و بلوچستان
سیستان مهد پرورش شترمرغ در کشور/اشتغالزایی 10 نفره دستاورد همت کارآفرین بسیجی
به گزارش عصرهامون، با تغییرات جوی در شمال سیستان و بلوچستان بسیاری از شغل های اصلی مردم به خصوص کشاورزی و دامداری از بین رفت و مردم این منطقه به اجبار به مشاغل دیگر روی آورده اند.
از مهمترین فعالیت هایی که تا به امروز توانسته است یکی از موفقترین مشاغل در بحث خوداشتغالی و همچنین کارآفرینی مطرح شود، پرورش شترمرغ در سیستان است، این فعالیت که با کمک نهادهایی همچون سپاه پاسداران از چند سال قبل در سیستان آغار شد اکنون شمال استان را به بزرگترین قطب پرورش این پرنده غول آسا تبدیل کرده است.
سارانی یکی از مزرعه داران سیستانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: وام های کارآفرینی که سپاه در اختیارمان قرار داد ابتدا از یک مرزعه کوچک شترمرغ آغاز کردیم و سپس با توجه به پر سود بودن این فعالیت مزرعه را گسترش دادیم.
وی افزود: شتر مرغ از چند لحاظ برای مزرعه دار سودآور است، گوشت شتر مرغ،تخم و روغن آن که امروز با قیمت های بالایی در بازار به فروش می رسد می تواند سرمایه عظیمی برای فرد به ارمغان آورد.
این کارآفرین سیستانی خاطرنشان کرد: این پرنده با شرایط آی و هوای سخت سازگاری دارد و به خوبی می تواند با شرایط آب و هوایی سیستان کنار آید البته مراقبت از این پرنده در دوران رشد بسیار حیاتی است.
سارانی گفت: هزینه های نگهداری هر شتر مرغ هشصد هزار تومان است که پس از فروش این رقم به دو برابر افزایش پیدا می کند، به طور کل می توان گفت که هر هزینه ای در این کار شود، ثروت مزرعه دار دو برابر خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر درمنطقه سیستان می توان گفت دامدارانی که در گذشته تجربه نگهداری دام را نیز دارند برای پرورش شترمرغ اقدام کنند.
کارآفرین سیستانی با بیان اینکه این کار تسهیلات آن چنانی لازم ندارد، گفت: 10 نفر به طور مستقیم با این مزرعه در حال فعالیت هستند که هر کدام از این افراد توانسته اند تجربه کافی رابرای اداره این مزرعه به صورت مستقل کسب کنند.
وی ادامه داد: گوشت شترمرغ ها به قصابی های زابل فروخته می شود و تعدادی از شترمرغ ها نیز در خود مزرعه قصابی شده و به مشتری های ثابت تحویل داده می شوند.
سارانی خاطرنشان کرد: هم اکنون در این مزرعه تعداد 20 شتر مرغ بالغ برای فروش آماده هستند.
خراسان جنوبی
پرورش سالانه حدود 10 هزار بوقلمون به همت سه جوان بسیجی/ 100 کارگاه تولیدی را حمایت می‌کنیم
به گزارش خبرنگار خاورستان، بسیج سازندگی یکی از نهاد‌هایی است که در راستای عمران و آبادانی، سازندگی، اشتغال‌زایی و محرومیت زدایی فعالیت داشته و همه هدف آن سازندگی به معنای واقعی است.
بسیج سازندگی همان جهاد سازندگی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل برای کمک به رزمندگان کارهای عمرانی و زیر ساختی در جبهه را انجام داده و بازوی قوی برای رزمندگان بوده و حال پس از پایان یافتن جنگ نیز با نام بسیج سازندگی برای کارهای عام المنفعه فعالیت دارد.
بسیج سازندگی با پرداخت تسهیلات به متقاضیان در زمینه اشتغال‌زایی و راه اندازی کارگاه‌های خرد اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی برداشته و از اوایل دهه 90 تاکنون بیش از 400 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده که هم اکنون 285 کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی فعالیت دارد و افراد بسیار زیادی مشغول به کار شده‌اند.
برای نمونه با یکی از افرادی که با راه اندازی کارگاه اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش بوقلمون در شهرستان بشرویه باعث اشتغال برای چند نفر دیگر شده است گفت‌وگو کردیم.
هادی اسدی کارآفرین بسیجی و فعال اقتصاد مقاومتی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از سال 1391 کار پرورش بوقلمون را با همکاری دو نفر از دوستانم آغاز کردم.
وی که اهل شهرستان بشرویه است، عنوان کرد: قبل از اینکه بخواهم در زمینه پرورش بوقلمون ورود پیدا کنم حدود یکسال درباره نحوه پرورش و نگهداری بوقلمون مطالعه و تحقیقات کرده و دوره‌های آموزشی طی کردم.
این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: ابتدای آغاز کار آورده مالی من و همکاران صفر بود و 200 میلیون تومان از بانک‌های استان تسهیلات دریافت کردیم و ابتدا در سال 91 کار خود را با 500 قطعه بوقلمون آغاز کردیم.

اسدی عنوان کرد: طرح ما جزو طرح‌های بسیج سازندگی است و با تسهیلاتی که دریافت کردیم تصمیم گرفتیم به صورت اتومات و مکانیزه کار خود را ادامه دهیم و در مرحله بعدی 2 هزار قطعه بوقلمون خریداری کرده و کار را گسترش دادیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون که بیش از 6 سال از آغاز کار می‌گذرد در هر دوره تعداد 3 هزار و 300 قطعه بوقلمون خریداری می‌کنیم.
کارآفرین بسیجی بیان کرد: طرح پرورش بوقلمون از طرح‌های بسیج سازندگی است و پروانه بهره برداری آن را جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی صادر کرده‌اند.
وی با بیان اینکه تحصیلاتم کارشناسی رشته حقوق است، گفت: پس از اتمام درس و سربازی دنبال کار بودم و به پیشنهاد یکی از دوستانی که هم اکنون با یکدیگر در این کارگاه همکاری داریم قرار شد در زمینه پرورش بوقلمون اقدام کنیم که خوشبختانه پس از مطالعه و تحقیقات در این مورد توانستیم به اعتماد به نفس برسیم که می‌توانیم در زمینه پرورش بوقلمون فعالیت کرده و برای خود و چندین خانواده دیگر نیز منبع درآمدی داشته باشیم.
اسدی اظهار کرد: در ابتدای کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه همکاری لازم برای دادن پروانه را نداشتند و مدت زیادی طول کشید که توانستیم مسئولان را قانع کرده و پروانه بهره برداری بگیریم.

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کارگاه برای بیش از 15 نفر اشتغال مستقیم و برای تعداد بسیار زیادی اشتغال غیرمستقیم در سطح استان خراسان جنوبی فراهم شده است چراکه هم اکنون حداقل 100 کارگاه پرورش بوقلمون در استان تحت پوشش کارگاه اصلی که در بشرویه است، هستند.
وی به درآمد خوب این کار اشاره کرد و گفت: بوقلمون پرنده کم‌خرج و پردرآمدی است و در شرایط فعلی از هر کاری بهتر است چراکه کار ساده‌ای بوده و زمان زیادی از فرد نمی‌گیرد از طرف دیگر با حداقل امکانات می‌توان این کار را انجام داد.
اسدی بیان کرد: دوره پرورش بوقلمون بین 100 تا 120 روز است و معمولا در سال سه دوره پرورش بوقلمون را می‌توان انجام داد.
این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: معمولا بازار فروش گوشت بوقلمون در استان‌های غربی، مرکزی، تهران و اصفهان است اما از حدود دوسال قبل برای فرستادن بوقلمون به تهران با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی عنوان کرد: از دیگر مشکلاتی که با آن مواجه هستیم نبود کشتارگاه صنعتی برای کشتار بوقلمون در استان است که لازم است تدابیری در این زمنیه اندیشیده شود
اسدی اظهار کرد: هم اکنون حداقل 100 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان تحت پوشش ما هستند که کار خرید جوجه، تامین نهاده‌‌ها، فروش و کشتار همه کارگاه‌ها را ما به عنوان کارگاه مرکز انجام می‌دهیم که در این شرایط راه اندازی کشتارگاه صنعتی بسیار ضروری است.
کارآفرین بسیجی اظهار کرد: معمولا بوقلمونی که قرار است پرورش داده شود از استان‌های گیلان، اصفهان و تهران وارد استان ما می‌شود و از کشورهایی از جمله آمریکا، هلند و انگلیس نیز جوجه بوقلمون وارد کشور می‌شود.
وی بیان کرد: از دیگر مشکلات ما این است که از بازار مرکز دور هستیم و این باعث شده که تلاش‌ها و زحماتی که متحمل می‌شویم کمتر منتج به نتیجه شود و مشکل دیگر ما مالیات زیادی است که پرداخت می‌کنیم.
اسدی نداشتن اتحادیه بوقلمون و عدم پشتیبانی را از دیگر مشکلات خود عنوان کرد و گفت: تامین نهاده نیز از دیگر مشکلات این کارگاه است که اخیرا در تلاش هستیم نهاده مورد نیاز را خودمان تامین کنیم.
فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: بیش از 80 درصد تولیدات مشاغل خانگی در بازارهای اصلی مصرف می‌شود.
وی بیان کرد: از این‌که بسیج سازندگی برای این طرح ما را حمایت کرد و نهایت همکاری را داشت قدردانی می‌کنم چراکه علاوه بر من برای بیش از 100 خانواده در سطح استان منبع درآمدی به وجود آمده است.
 


کد مطلب: 5254

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/5254/پرورش-سالانه-10-هزار-بوقلمون-همت-سه-جوان

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com