تولید کفش ایرانی در محروم ترین روستای هرمزگان

6 آذر 1397 ساعت 10:45

عباس عباس نیا، یکی از بسیجیان کارآفرین و نخبه میناب با راه اندازی تولید کفش های کاملا ایرانی توانسته است زمینه اشتغال روستائیان را فراهم نماید.


به گزارش تولید ایرانی؛ اقتصاد مقاومتی الگوی اقتصادی بومی و علمی است که از فرهنگ انقلابی و اسلامی ایران نشات گرفته است و در برهه کنونی که کشور دشمنان جنگ نابرابر اقتصادی را علیه ایران راه انداخته اند از راه های برون رفت مشکلات اقتصادی است.
تحقق اقتصاد مقاومتی نه تنها در راستای بهبود وضعیت اشتغال جوانان مناطق مختلف کشور می کند بلکه در ارز آوری کشور سهم بسزایی دارد و آینده نسل های آینده را تضمین می کند.
در سال های اخیر تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سبب شد تا اکثر جوانان ایرانی همت و تلاش های خود را به کار گرفته تا بتوانند گوشه ای از مشکلات اقتصاد در شرایط تحریم ها را مرتفع نمایند.
جوانان هرمزگانی نیز همچون سایر استانها به فرمایش رهبری لبیک گفته و در نقاط مختلف شهرستانی با ارائه طرح های مختلف همچنان در تحقق و اجرایی ساختن اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را ادامه می دهند.
روستای حاجی آباد از روستاهای فقیر نشین شهرستان میناب است که مستضعفان بسیاری را در دل خود جای داده و بیشتر اهالی آنان به فعالیت های دامداری و باغداری مشغول هستند.
فقر ذاتی این روستا سبب شده تا بانوان فداکار برای تامین مایحتاج و قوت زندگی دوشادوش مردان خود به فعالیت هایی نظیر زری بافی، تولید جارو وتهیه شلوار بندری بپردازند.

شایان ذکر است با این روستا با وجود محرومیت ها، جوانان با استعدادی را پرورش داده است که با ارائه طرح های اقتصاد مقاومتی و اجرایی ساختن آن ها توانسته اند رونق اقتصادی در مناطق سکونت خود ایجاد کنند.
عباس عباس نیا، یکی از بسیجیان کارآفرین و نخبه هرمزگانی است که در سال 96 با استفاده از تسهیلات بسیج سازنذگی توانست با راه اندازی کارگاه تولید کفش زمینه اشتغالزایی برای روستائیان را فراهم نماید.
این جوان هرمزگانی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی از راهبردهای نظام در برابر هجمه های دشمنان است، گفت: توجه به تولید کالای ایرانی و نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی، هدف راه اندازی کارگاه تولیدی کفش است.

عباس نیا با اشاره به مواد مورد استفاده برای تولیدات کفش تصریح کرد: تمامی مواد اولیه از جمله، چسب  و بندهای بکار رفته شده در تهیه کفش ها ایرانی است.
وی افزود: با کارگاه تولید کفش های کاملا ایرانی در روستای حاجی آباد زمینه اشتغال هفت نفر بصورت مستقیم و سه نفر بصورت غیر مستقیم ایجاد شده است.
نخبه هرمزگانی با اشاره به اینکه این کارگاه با دریافت تسهیلات 35 میلیون تومانی از بسیج سازندگی راه اندازی شده است، اظهار کرد: بدون احتساب حقوق و دستمزد کارکنان، میزان درآمد تولیدی ماهیانه این کارگاه از سه تا پنج میلیون تومان در نوسان است.
وی با تاکید بر اینکه مدل اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: حفظ استقلال کشور در گرو توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.


کد مطلب: 5246

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/5246/تولید-کفش-ایرانی-محروم-ترین-روستای-هرمزگان

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com