جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲

بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان در خاورمیانه افتتاح شد

بزرگ ترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان در خاورمیانه، صبح دوشنبه پنجم آذر ۹۷ با حضور وزیر بهداشت، در استان البرز، مورد بهره برداری قرار گرفت.
بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان در خاورمیانه افتتاح شد
به گزارش توليد ايرانی؛ بزرگ ترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان خاورمیانه و همچنین بخش بیوتکنولوژی گروه دارویی، صبح دوشنبه پنجم آذر ۹۷ ، در استان البرز به بهره برداری رسید.
قرار است ۹ خط جدید تولید دارو با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو در این مجموعه راه‌اندازی شود.
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، در همین ارتباط، گفت: بسیاری از شرکت های دارویی کشور و تولید کنندگان مواد اولیه دارو، در ماه‌های اخیر، در راستای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی، توسعه تولید داخلی و اشتغال را سرلوحه برنامه توسعه خود قرار داده اند و در ماه‌های اخیر، به رغم همه مشکلات، تولید کنندگان دارو و مواد اولیه دارویی شاید هر هفته، از اقلام و تولید ات جدید خود رونمایی کرده اند.
وی افزود: تولید ۶۷ درصد ماده اولیه داروهای تولید داخل و ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور، یک رکورد بین المللی است که دقیقا در شرایط دشوار حاصل شده و با شتاب بیشتری قابل تداوم است.
جهانپور ادامه داد: به عنوان نمونه، این شرکت دارویی در حال حاضر شامل ۲۷۰۰ نفر پرسنل و بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای تولید است و در شرایطی که به دلیل تحریم‌ها و تهدیدهای بین المللی، داروهای بیماری‌های خاص و صعب العلاج مانند سرطان، ام‌اس و...، در معرض تهدید است، توانسته با انتقال فناوری ساخت، طیف گسترده‌ای از داروهای مورد نیاز مبتلایان به سرطان و ام‌اس و تولید داخلی آنها، زمینه دسترسی بیماران به داروهای با کیفیت به قیمت مناسب فراهم کند.
خط کامل تولید قرص ضد سرطان با استاندارد OEL ۴-۵ از API تا بسته‌بندی به ظرفیت ۴۰۰ میلیون عدد، خط کامل تولید کپسول های ضد سرطان با استاندارد OEL ۴-۵ از پلت تا بسته‌بندی به ظرفیت ۳۰۰ میلیون عدد، خط کامل تولید ویال استریل از API تا بسته‌بندی به ظرفیت ۱۵ میلیون ویال و خط کامل تولید ویال لیوفیلیزه از API تا بسته‌بندی به ظرفیت پنج میلیون ویال از جمله خطوط تولید این شرکت دارویی است.
کد مطلب: 5237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *