جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷

ویژگی‌های بیمه تکمیلی کامیونداران اعلام شد

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به پیگیری بیمه تکمیلی راننده‌ها گفت: ایرادات اولیه بیمه تکمیلی کامیونداران رفع شد.
ویژگی‌های بیمه تکمیلی کامیونداران اعلام شد
توليد ايرانی: غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره پیگیری رفع مشکلات بیمه تکمیلی رانندگان کامیون اظهار داشت:‌ با پیگیری کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بار کشور، با یکی از شرکت‌های بیمه قرارداد منعقد شد و در مرحله اول شامل راننده و همسر وی می‌شود.  تاکنون ۷۰۷ هزار نفر از راننده‌ها و همسران آنها برای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کرده و مشمول آن شده‌اند.
 
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: موضوع فرزندان راننده‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است، ضمن آنکه رانندگان درخواست داشته‌اند، پوشش‌های این بیمه تکمیلی افزایش یابد که ما موضوع را به شرکت بیمه منتقل کرده‌ایم.

دغاغله به جلسه هفته گذشته رئیس ‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با کمیسیون عمران درباره بیمه تکمیلی راننده‌ها‌اشاره کرد و گفت:‌ در این جلسه موضوع افزایش مشمولان بیمه تکمیلی رانندگان کامیون نظیر فرزندان آنها مطرح شد، افزایش پوشش‌های درمان نظیر بیمه تکمیلی زایمان و غیره مدنظر قرار گرفت، همچنین موضوع وحدت رویه در پرداخت خسارت به راننده‌ها دنبال شد.وی ادامه داد: خروجی جلسه با کمیسیون عمران این بود که کمیته‌ای متشکل از نماینده‌ انجمن صنفی راننده‌ها و نماینده شرکت بیمه به شکل هفتگی یا هر 15 روز یکبار برگزار شود تا برای حل سه مشکل مذکور و دیگر موارد خاص دستاورد مناسبی حاصل شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: در برخی استان‌ها راننده‌ها شکایات زیادی در‌‌باره بیمه تکمیلی داشتند، بنابراین قرار شد این موارد در کمیته هفتگی بین نماینده راننده‌ها و نماینده بیمه دنبال شود.

دغاغله با بیان اینکه بیمه تکمیلی رانند‌ه‌ها هنوز مشکلاتی دارد که رفع نشده است، افزود: مراکز درمانی طرف قرارداد‌ بیمه تکمیلی به تفکیک استان برای راننده‌ها مشخص شد، این موضوع را به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کردیم و در کانون‌ها و اتحادیه‌های راننده‌ها هم اطلاع‌رسانی شد، همچنین نحوه مراجعه برای اخذ معرفی‌نامه بستری در بیمارستان برای راننده‌ها شفاف شد.

دغاغله با اشاره به اینکه شعب بیمه در استان‌ها و شهرستان‌ها برای راننده‌ها مشخص و معرفی شد، افزود: همچنین مقرر شد نماینده بیمه در روزهای مشخص در مراکز تجمع راننده‌ها، نظیر پایانه‌های بار در استان‌ها، حضور ‌یابد و اسناد درمان آنها را دریافت می‌کند یا نسبت به ارائه معرفی‌نامه اقدام می‌شود که این شرایط موجب شده است که کار راننده‌ها در این حوزه تسهیل شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد:‌ از سوی دیگر،‌ برخی از مشکلات رانندگان در حوزه بیمه تکمیلی هنوز رفع نشده است، به عنوان مثال‌ در یکی از استان‌ها، راننده‌ای برای درمان یک بیماری ۷۰۰ هزار تومان هزینه کرده است، اما بیمه تکمیلی فقط ۲۰۰ هزار تومان به وی بابت خسارت  پرداخت کرده است که مقرر شد موضوع به سرعت بررسی و نتیجه مشخص شود.

منبع: کیهان
کد مطلب: 5223
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *