جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱

تامین ۹۵ درصدی سوخت نیروگاه‌ها از گاز طبیعی

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت:از ابتدای سال تاکنون حدود ۹۵ درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز طبیعی بوده است.
تامین ۹۵ درصدی سوخت نیروگاه‌ها از گاز طبیعی
به گزارش توليد ايرانی به نقل از وزارت نیرو، غلامرضا مهرداد، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها حدود ۵.۳ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته، مصرف گازوئیل در بازه زمانی یاد شده ۶ درصد و مصرف مازوت نیز در همین مدت، حدود ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش از کاهش دما در فصل پاییز، مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها تنها در حدود پنج میلیون لیتر بوده است، ولی در طی چند روز اخیر با افت دما در مناطق مختلف کشور و در پی آن محدودیت‌های ایجاد شده برای مصرف گاز در برخی نیروگاه‌ها، طبیعتا مصرف سوخت مایع نیز مقداری افزایش یافته است. بر این اساس در حال حاضر، سوخت مصرفی نیروگاه‌ها توسط ۲۰ میلیون لیتر مازوت، ۲۵ میلیون لیتر گازوئیل و حدود ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تامین می‌شود.

مهرداد با اشاره به اینکه موجودی سوخت مناسبت‌تری نسبت به سال گذشته داریم، ادامه داد: هم اکنون حدود ۷۰ درصد مخازن نفت گاز و ۸۶ درصد مخازن نفت کوره تکمیل شده است و ذخیره نسبتا مناسبی را در ابتدای فصل سرما در اختیار داریم که با هماهنگی‌ واحدهای مختلف شرکت گاز و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی امیدواریم تا پایان سال مشکلی در زمینه سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها نداشته باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۹۵ درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز طبیعی بوده است، عنوان کرد: تقریبا تمامی واحدهای شبکه سراسری به جز دو نیروگاه کوچک کنارک و زرند به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند.
کد مطلب: 5155
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *