پیشنهادی برای جبران هزینه نانوایان

20 آبان 1397 ساعت 10:08

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون قیمت مصوب نان تغییری نکرده است، گفت: پیشنهاد ما برای جبران هزینه‌های نانوایان فروش نان به صورت کیلویی است.


به گزارش تولید ایرانی؛ اصغر پابرجا رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی گفت: آخرین مصوبه قیمت نان در سال 93 صادر شده است و از آن تاریخ تاکنون قیمت نان افزایش نداشته است.

  رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی با بیان اینکه افزایش نیافتن قیمت نان طی 4 سال علیرغم افزایش تورم مشکلات مالی بسیاری را برای نانوایان بوجود آورده است، افزود: دولت حداقل نرخ نان را به اندازه تورم 4 سال گذشته افزایش دهد تا بخشی از مشکلات این صنف حل شود.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه ها نرخ نان باید 50 درصد افزایش یابد، گفت: به دلیل افزایش تعداد نانوایی‌ها و وجود 20 هزار نانوایی مازاد در کشور، میزان پخت نانوایی‌ها کاهش یافته و به اندازه 5 تا 6 کیسه آرد در روز رسیده که به هیچ عنوان این میزان پخت جوابگوی هزینه‌های تولید نیست.

پابرجا در پاسخ به این سوال که پیشنهاد اتحادیه برای جبران هزینه‌های تولید بدون افزایش قیمت نان چیست، گفت: اگر دولت قصد افزایش قیمت نان را ندارد از واحدهای صنفی نانوایی هزینه‌ کمتری بابت انرژی دریافت کند و یا آرد را با قیمت پایین تری در اختیار نانوایی‌ها قرار دهد همچنین می‌تواند با اخذ نکردن مالیات از این صنف تا حدی به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی بیان داشت: براساس آخرین مصوبه قیمت نان سنگک با وزن چانه 630 گرم 800 تومان است اما در حال حاضر قیمت نان سنگک هزار تومان با وزن چانه 560 گرم است.

وی گفت: با توجه به هزینه‌های تولید قیمت نان سنگک حداقل باید 1200 تومان باشد.
پابرجا همچنین از برگزاری جلسه کمیته تنظیم بازار تهران در استانداری با حضور اتحادیه نانوایان سنگک خبرداد و گفت: در این جلسه پیشنهاد ما این بود که نان به صورت کیلویی و به قیمت هر کیلو 3500 تومان عرضه شود.

وی اظهار داشت: این پیشنهاد قرار است که در کمیته کارگروه آرد و نان مورد بررسی قرار گیرد.

پابرجا گفت: نگرانی‌هایی در مورد افزایش قیمت نان به عنوان قوت اصلی مردم وجود دارد و به همین دلیل دولت از افزایش قیمت نان خودداری می‌کند در حالی که ادامه این روند مسائل و مشکلات مالی فراوانی برای این صنف بوجود آورده است.
پیش از این تعدادی از نانوایی‌ها بدون مصوبه صنفی یا دولتی اقدام به افزایش قیمت نان کرده بودند.


کد مطلب: 5070

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/5070/پیشنهادی-جبران-هزینه-نانوایان

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com