ایجاد اشتغال پایدار با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی

15 آبان 1397 ساعت 11:11

رییس کمیته امداد هرمزگان گفت: تا کنون 70 واحد نیروگاه خورشیدی با حمایت کمیته امداد هرمزگان در سراسر استان وارد مدار شده است.


تولید ایرانی: علی الهیاری، رییس کمیته امداد استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه تولید انرژی برق خانگی یکی از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر به شمار می‌آید، اظهار کرد: در راستای حمایت از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد برای ایجاد اشتغال پایدار از سال 1395 استارت راه اندازی نیروهای خورشیدی پنج کیلو واتی در سراسر استان زده شد.
رییس کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: با همکاری شرکت توزیع برق استان 70 واحد نیروگاه خورشیدی در سراسر هرمزگان وارد مدار شده که میزان درآمد آن برای خانوار ها حدود یک میلیون تومان در ماه است.
الهیاری با بیان اینکه نصب و راه اندازی این پنل های خورشیدی کمتر از یک ماه طول می کشد، گفت: میران اعتبار برای راه اندازی آن 25 الی 30 میلیون تومان است که  این هزینه ساخت از محل منابع کمیته امداد و منابع بانکی تأمین می‌شود و مددجو از محل فروش برق اقساط وام را پرداخت می‌کند.
وی افزود: برق تولیدی نیروگاه های خورشیدی مطابق تعرفه وزارت نیرو از مددجویان خریداری و به‌حساب مجری طرح واریز می‌گردد.
رییس کمیته امداد با اشاره به اینکه بیش از 20 سال عمر مفید این پنل های خورشیدی است، عنوان کرد: تنها را ه نگهداری و حفظ آن گرد گیری است.
الهیاری خاطر نشان کرد: نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های رودان، بستک، حاجی‌آباد و بخش هایی از بندرعباس راه‌اندازی شده است.


کد مطلب: 5041

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/5041/ایجاد-اشتغال-پایدار-راه-اندازی-نیروگاه-های-خورشیدی-خانگی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com