صندوقی به نام کشاورزان به کام مشاوران

13 آبان 1397 ساعت 10:44

یکی از صندوق های تابعه وزارت رفاه به اسم کشاورزان تاسیس شده اما بعد از روی کار آمدن مدیر عامل جدید حدود 20 نفر به عنوان مشاور در کنار او مشغول به کار شده اند.


تولید ایرانی: شرکت‌ها و صندوق های زیادی زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کنند که یکی از آنها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است که بر اساس آنچه که در رویکرد آن آمده است، هدف از تشکیل آن گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی است.
 
اواخر دی ماه سال گذشته هیأت مدیره جدید این شرکت کار خود را شروع کرده و محمدرضا واعظ مهدوی، مدیر عاملی این صندوق را بر عهده گرفت؛ واعظ از نخستین روزهایی که بر کرسی مدیر عاملی این صندوق نشست، اقدام به عزل و نصب هایی کرد.
 
یکی از نکات جالب توجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر حضور افراد زیاد با مدارک مختلف در سمت مشاوره برای این صندوق است. در شرایطی که مشاور یک سازمان حکم سازمانی ندارد و می تواند به عنوان حق جلسه هر مبلغی را دریافت کند بیش از 20 مشاور در این صندوق در کنار مدیر عامل مشغول به کار هستند.
 
بر اساس این خبر مشاوران واعظ همگی با دستور و حکم او به این صندوق آمده اند و حتی جایگاهی برای آنها در نظر گرفته نشده است؛ هر کدام از آنها رقم هایی را به عنوان حق مشاوره به صورت ماهانه دریافت می کنند.
 
مشاوران در این صندوق از یک رنج سنی نیستند اما در میان آنها اسامی تعدادی از بازنشستگان نیز دیده می شود.
 
حضور این تعداد مشاور قطعاً هزینه های مالی زیادی را برای این صندوق به همراه دارد اما آیا این هزینه ها با اهداف تشکیل این صندوق متناسب بوده است؟
 
به نظر می رسد که ضروری است تا وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی دقیقی در خصوص اتفاقات رخ داده در این صندوق داشته باشد تا حقی از روستاییان و عشایر تضییع نشود.
 
از مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر دعوت می شود تا در صورتی که توضیحی در مورد این خبر دارند در راستای تنویر افکار عمومی در اختیار ما برای انتشار قرار دهند.
 
در آینده موارد دیگری از برخی اتفاقات در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در دوره مدیریت جدید به اطلاع افکار عمومی می رسد.


کد مطلب: 5014

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/5014/صندوقی-نام-کشاورزان-کام-مشاوران

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com