جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹

فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظام توزیع ایران را قبضه کرده‌اند/ نقش شرکت «جانبو» در کمبود پوشک مولفیکس چه بود؟

این ورود بی ضابطه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به داخل ایران باعث تضعیف محصولات داخلی و وابستگی کالاهای اساسی به بیگانگان می شود.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظام توزیع ایران را قبضه کرده‌اند/ نقش شرکت «جانبو» در کمبود پوشک مولفیکس چه بود؟
توليد ايرانی: بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توجه به تعدد فروشگاه‌هایی که هر روز بر تعداد آن افزوده می شود این روزها موضوع داغی شده است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مفهوما لازم بوده،  اصل این فروشگاه ها این است که کالاها را از  کشاروز مستقیم خریداری کرده و باعث حذف دست های دلالان در بازار شده و قیمت به صورت محسوسی پایین بیاید، در این صورت کشاورز می تواند روی خرید فروشگاه ها حساب کرده و بر اساس آن تولیدات خود را تنظیم زیاد و یا کم کند.

هزینه نظام توزیع از کل هزینه‌ها ایران خیلی بالاست و نشان می‌دهد که باید تغییر کند و خرده فروشی در ایران به نسبت کشور‌های دیگر خیلی بالاست به ازای هر۱۰۰۰ نفر ۱۸ تا ۲۰ تا خرده فروش داریم. در حالی که در دنیا آمده اند و این خرده فروشی را بزرگ کرده و دلال‌ها را حذف کرده اند.
Ähnliches Foto

فروشگاه‌های زنجیره‌ای امر مفیدی است و بسیاری از کشور‌ها از همین طریق توانسته اند زنجیره هاشون رو بهینه کنند حتی تقاضا را به واسطه تولید جذب کرده و توسعه ایجاد کرده اند.

متاسفانه در ایران قانون فروشگاه‌های زنجیره‌ای نداریم قانونی که الان در قانون نظام صنفی وجود دارد که آخرین اصلاحیه اش هم سال ۹۲ بوده است چیزی راجع به فروشگاه‌های زنجیره نیست و در سال بعد یک بند اضافه می‌کنند که فروشگاه‌های زنجیره‌ای چیز خوبی است و باید اجرا شود. متاسفانه در خلاء نبود قانون  شاهد ورود شرکت‌های خارجی به بازار ایران هستیم که شرکت هایی مانند هایپراستار به جای تقویت تولید داخلی تقاضا برای واردات کالا را افزایش داده و تولید کشور‌های دیگر را توسعه می‌دهند.
Ähnliches Foto

 مسئولان وزارت صنعت با شرکت فرانسوی  دکتلون  تفاهم‌های اولیه را امضا کرده و اخباری که منتشر شده شرط کرده که من به مدت ۲ سال فقط جنس فرانسوی می‌آورم یعنی جنس ایرانی تا ۲ سال هیچ و بازی است و ۸۰ درصد فرانسوی است.
Bildergebnis für ‫فروشگاه دکتلون‬‎
 
فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظام توزیع ایران را قبضه کرده اند/ نقش شرکت «جانبو» در کمبود پوشک مولفیکس چه بود؟

این ورود بی ضابطه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به داخل ایران باعث تضعیف محصولات داخلی و وابستگی کالاهای اساسی به بیگانگان می شود،به عنوان نمونه فروشگاه جانبو ترکیه‌ای بوده و برای هلدینگی به نام حیات است و اکثر جنس‌هایی که عرضه می‌کند مال هلدینگ اختصاصی خود است مواد اولیه بعضی‌ها از ترکیه می‌آید و اینجا بسته بندی می‌شود به عبارتی ما داریم بازارمون را دو دستی تقدیم خارجی‌ها می‌کنیم گوشه ای از خیانت این شرکت ها در قضیه پوشک دیده شد در صورتی که شرکت مولفیکس وابسته به هلدینگ حیات ترکیه بود. وابستگی فروشگاه های زنجیره ای به خارجی ها  تا جایی پیش رفته که فروشگاه قدیمی ومعروف رفاه که سابقه زیادی در ایران دارد قسمتی از سهامش را به خارجی ها داده و باید بخشی از محصولاتش خارجی باشد.
 
Ähnliches Foto

به جای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خودمان عرصه را برای خارجی‌ها باز کردیم، ما یک بار می‌گویم این جنس خارجی است و یک بار اجازه می‌دهیم این جنس وارد شود و یک بار دیگر اجازه می‌دهیم همین جنس با فروشنده‌اش بیاید این امر ارزش افزوده ای مضاعف برای خارجی ها ایجاد کرده و دست هموطنان ایرانی خودمان خالی می ماند.
کد مطلب: 4940
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *