جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۶
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

سوریه می تواند مبدا صادرات کالاهای ایرانی باشد+عکس

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: با توجه به اینکه تعرفه صادرات سوریه به کشورهای عربی صفر است، این کشور می تواند مبدا صادرات کالاهای ایرانی باشد.
سوریه می تواند مبدا صادرات کالاهای ایرانی باشد+عکس
توليد ايرانی: «مسعود خوانساری» روز شنبه در نخستین نشست تجاری ایران و سوریه، با ابراز خرسندی از روند از سرگیری تعاملات دو کشور، افزود: برای نخستین بار است که هیات تجاری سوری به ایران آمده است.
وی ادامه داد: سوریه تا پیش از این، درگیر جنگ های متعددی بود، بنابراین امیدوار هستیم بتوانیم در شرایط کنونی در بازارهای سوریه نقشی اساسی ایفا کنیم.
خوانساری تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که ما می توانیم با طرف سوری همکاری های شایسته ای داشته و در زمینه کالاهای صادراتی، ایران نقشی فعالتر داشته باشد.

** اقتصاد، زمینه جدید همکاری های مشترک ایران و سوریه
«حسن دانایی فر» دبیر ستاد همکاری های ایران و سوریه نیز در نخستین نشست تجاری ایران و سوریه گفت: هشت سال پیش کمتر کسی تصور می کرد که ارتش سوریه و حامیان آن به این پیروزی دست یابند.
وی اظهار داشت: غربی ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه تصور می‌کردند که حاکمیت در سوریه تغییر می کند اما با برنامه‌ریزی‌های و اقدامات انجام شده هیچ کدام از آن آمال و آرزوها محقق نشد.
مشاور معاون اول رییس جمهوری حجم مبادلات تجاری 2 کشور را محدود عنوان کرد و افزود: چرا با وجود روابط گسترده سیاسی 2 کشور، روابط اقتصادی ما در حدود 160 میلیون دلار است؟
وی ادامه داد: چرا ما بانک مشترک نداریم و چرا شرکت‌های سوریه و ایران در کشورهای مقابل ثبت نشده است؟
دانایی فر خطاب به هیات سوری گفت: ما آمادگی داریم در زمینه های مختلف تولید مشترک، راه اندازی بانک های مشترک، گسترش مبادلات تجاری و همچنین معامله با پول‌های ملی دو کشور با سوریه روابط اقتصادی خود را گسترش دهیم.
وی با اشاره به تشکیل شرکت حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و همچنین راه‌اندازی اتاق های مشترک ایران و سوریه، اضافه کرد: با این ابزار می توان روابط تجاری 2 کشور را افزایش داد.
دانایی فر گفت: پس از پیروزی ارتش سوریه و خروج تروریست های اجاره ای از این کشور، ایران و سوریه لازم است همکاری بیشتری را در زمینه اقتصاد با یکدیگر انجام دهند.
 در این نشست، موافقت نامه اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه و اتاق تهران با هدف تقویت روابط تجاری مشترک به امضا رسید.
فعالان تجاری دو کشور نیز پس از این نشست، در دیدارهای دوجانبه شرکت کردند.
کد مطلب: 4850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *