معاون وزیر صنعت

علیرغم تحریم‌ها مشکلی در صنایع استراتژیک نخواهیم داشت

22 مهر 1397 ساعت 10:57

معاون وزیر صنعت با اشاره به انبوه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: علیرغم تحریم‌ها، مشکل جدی در مورد صنایع استراتژیک نخواهیم داشت.


تولیدایرانی:منصور معظمی امروز در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه محل تعامل توانمندی‌هاست و در بازدید از این نمایشگاه می‌توان فهمید که صنایع ما از توانمندی و بلوغ برخوردار شده‌اند.
معاون وزیر صنعت با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت: ما با تحریم‌ها بیگانه نیستیم و اولین بار نیست که دچار تحریم شده‌ایم اما به طور قطع این توانمندی‌ها به ما در دوران تحریم کمک خواهد کرد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط دولت و با تصمیمات بسیار خوبی که در شورای هماهنگی سران قوا انجام شده فکر نمی‌کنم مشکل جدی در مورد صنایع استراتژیک داشته باشیم.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان داشت: با انبوه شرکت‌های دانش بنیان به طور قطع مسائل تحریم را پشت سر خواهیم گذاشت.
وی همچنین بیان داشت: با تصمیماتی که دولت در مورد واردات کالا اتخاذ کرده و محدودیتی که برای واردات حدود ۱۴۰۰ قلم کالا گذاشته شده به طور قطع یقین کالاهایی که در داخل کشور ساخته می‌شوند امکان واردات ندارند.
رئیس سازمان ایدرو بیان داشت: آنچه که در بازار در مورد کالاهای وارداتی که در داخل ساخته می‌شود دیده می‌شود مربوط به گذشته و ثبت سفارش‌های قبلی است.
معظمی بیان داشت: دولت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت بسیاری از ثبت سفارش‌های انجام شده برای کالاهایی که در داخل تولید می‌شود را باطل کند و مجدداً وزارت صمت مأموریت یافت که یک ارزیابی برای کالاها و محصولاتی که در داخل تأمین می‌شود داشته باشد تا ثبت سفارش آنها براساس بررسی‌های کارشناسی انجام شود.
 هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت امروز با حضور و مشارکت بیش از ۵۶۰ شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و ۱۱ کشور خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.
در این نمایشگاه ۱۸۰ شرکت خارجی از ۱۱ کشور جهان و ۳۸۰ شرکت داخلی حضور دارند که از جمله کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه می‌توان به آلمان، هند، چین، تایوان، روسیه، ژاپن، الجزایر و امثال آنها اشاره کرد.
 


کد مطلب: 4809

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/4809/علیرغم-تحریم-ها-مشکلی-صنایع-استراتژیک-نخواهیم

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com