جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶

شرایط افزایش تولید برق از زبان وزیر نیرو

وزیر نیرو شرایط افزایش تولید برق در سال آینده را تشریح کرد.
شرایط افزایش تولید برق از زبان وزیر نیرو
توليد ايرانی:  هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز (سه شنبه ۱۷ مهر) کمیسیون متبوعش،گفت: رضا اردکانیان، وزیر نیرو و معاونانش در امور برق میهمان اعضای کمیسیون بودند.
وی با بیان اینکه وزیر نیرو گزارشی از وضعیت، میزان تولید و همچنین قطعی برق در سال جاری به اعضای کمیسیون ارائه داد، افزود: وزیر نیرو همچنین در این جلسه گزارشی از برنامه‌های وزارتخانه در سال آینده به اعضای کمیسیون ارائه کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در همین راستا ادامه داد: آقای اردکانیان عنوان کرد که پیش‌بینی کرده‌ایم که با مدیریت مصرف یعنی کاهش مصرف در برخی از صنایع و یا تغییر ساعت در پیک مصرف، در حدود ۳ هزار مگاوات صرفه‌جویی شود.
خادمی تصریح کرد: وزیر عنوان کرد که پروژه‌های نیمه کاره‌ای وجود دارد که در صورت اتمام آنها تا مرداد سال ۹۸ در حدود ۵ هزار مگاوات به میزان تولید برق در کشور افزوده می‌شود. وزیر همچنین اعلام کرد اگر اقدامات فوق انجام نشود ما در سال آینده با کمبود تولید برق مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه درباره فرهنگ سازی در زمینه کاهش مصرف برق مباحثی مطرح شد، تصریح کرد: طبق گفته‌های وزیر  کسانی که زیاد و یا بیش از حد برق مصرف می‌کنند باید هزینه آن را بپردازند. از طرف دیگر کسانی که مصرف کمی دارند باید تشویق شوند.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه در این جلسه درباره تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه کار وزارتخانه هم مباحثی مطرح شد، گفت: در این جلسه درباره تأمین منابع  برای پروژه‌های برقی از طریق صندوق توسعه ملی، افزایش تعرفه برق و یا از طریق فاینانس مباحثی، مطرح شد.
کد مطلب: 4787
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *