گزارشی از بازار کساد ارز

18 مهر 1397 ساعت 11:09

امروز نیز بازار ارز نسبت به هفته‌های گذشته کساد است و خرید و فروش زیادی در میان دلالان بازار انجام نمی‌شود. صرافی‌ها نیز که معمولا نرخ ارز را ثبت می‌کنند، ارزی برای فروش ندارند.


به گزارش تولید ایرانی به نقل از ایسنا،  بیش از یک هفته است که نرخ دلار در بازار ارز روند نزولی به خود گرفته و پس از اینکه در روز چهارشنبه (چهارم مهرماه) قیمت دلار در بازار آزاد به بالاترین نرخ خود در تاریخ ایران رسید و در ساعاتی ۲۰ هزار تومان را نیز رد کرد، از نخستین روز هفته بعد از آن این روند نزولی شد و روز به روز قیمت دلار پایین‌تر آمد؛ به طوریکه در روزهایی نرخ دلار به رقم‌هایی در حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان کاهش یافت.
البته با پایین آمدن نرخ دلار، افرادی که اقدام به خرید ارز برای حفظ ارزش سرمایه خود کرده بودند، رفتارهای متفاوتی از خود نشان دادند و برخی از آنان با کاهش قیمت دلار به سرعت به دنبال فروش ارزهای خریداری شده از ترس پایین آمدن بیشتر قیمت بودند و عده‌ دیگری نیز دل‌شان نمی‌آمد که با این قیمت ارز خود را بفروشند. همین امر سبب ایجاد نوسان در بازار شد تا جایی که در چند روز اخیر خرید و فروش در بازار کمتر انجام می‌شود.
امروز نیز بازار ارز نسبت به هفته‌های گذشته کساد است و خرید و فروش زیادی در میان دلالان بازار انجام نمی‌شود. صرافی‌ها نیز که معمولا نرخ ارز را ثبت می‌کنند، ارزی برای فروش ندارند.
در لحظه انتشار این گزارش (ساعت ۱۳) هر دلار آمریکا در میان دلالان حدود ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید آن نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است که البته متقاضیان زیادی ندارد و مردم سعی می‌کنند معاملات خود را بیشتر در صرافی‌ها انجام دهند. اما قیمت‌های نقش بسته روی تابلوی صرافی‌ها هم اختلافات زیادی با یکدیگر دارند؛ به طوری‌که قیمت فروش هر دلار آمریکا روی تابلوی صرافی‌ها از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز می‌شود و حتی به ۱۴ هزار تومان هم می‌رسد. از سوی دیگر قیمت خرید دلار در صرافی‌ها نیز دامنه‌ای بین ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان دارد.
امروز یورو نیز در بازار آزاد با نرخ ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته و ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌شود. با این حال قیمت‌ها به طور مرتب در حال نوسان است. در این شرایط یکی از صرافان بازار فردوسی معتقد است که تا اواسط آبان افزایش قیمت چشم‌گیری در نرخ دلار نخواهیم داشت.
 


کد مطلب: 4779

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/4779/گزارشی-بازار-کساد-ارز

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com