پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳

عامل ورشکستگی تولید کنندگان میز و صندلی را بشناسید

تولید کنندگان موفق و بنام میز و صندلی در کشور از فردی نام می برند که صادر کننده قیر در کشور است و چون نمی تواند دلارش را وارد کشور کرده و ارز را در سامانه نیما به ثبت برساند از یک ترفند زیرکانه که چرخ تولید کشور را می خواباند استفاده می کند!
عامل ورشکستگی تولید کنندگان میز و صندلی را بشناسید
به گزارش توليد ايرانی، درحالی که امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و بسیاری از تولید کنندگان چشم امید بسته بودند تا شاید در این سال رونق تولید و شکوفایی حرفه خود را ببیننند اما هر روز خبر تازه ای از واردات بی رویه و غیر قانونی و بعضاً قاچاق کمر تولید کنندگان را می شکند و انگیزه و انرژی تولید را در ایشان از بین می برد.
 
یکی از صنوف فعال در بازار کشور تولید کنندگان میز و انواع صندلی اداری، اوپن و فرودگاهی  هستند که تعدادشان زیاد است و تنوع و کیفیت محصولاتشان هم فوق العاده بالاست تا جایی که می توان به جرأت گفت نمونه های خارجی در مقابل تولیدات داخلی حرفی برای گفتن ندارند. اما این روزها اگر پای حرف های تولید کنندگان میز و صندلی بنشینید از اتفاقاتی در این صنف خبر می دهند که بیش از هر چیز ذهن را به این سمت سوق می دهد که اساساً وزارت صنعت، معدن و تجارت چرا این مشکلات را پیگیری و رفع نمی کند.
 
تولید کنندگان موفق و بنام میز و صندلی اداری در کشور از فردی به نام «ح-ح» یاد می کنند که صادر کننده «قیر» در کشور است و چون نمی تواند دلارش را وارد کشور کرده و ارز را در سامانه نیما به ثبت برساند از یک ترفند زیرکانه که چرخ تولید کشور را می خواباند استفاده می کند!
 
این فرد که نامش در این رسانه محفوظ است و برندی با نام «اسالم» را به ثبت رسانده است، بجای ارز وارداتی به کارخانه های درچه پایین و درب و داغان چینی رفته و میز و صندلی خریداری کرده و وارد کشور می کند. یعنی محصولی که نیاز کشور نیست و صدها تولید کننده موفق برای آن در داخل وجود دارد را با بهایی ناچیز و البته جنس بسیار ضعیف چینی می خرد و با هماهنگی گمرک غرب کشور وارد می کند و به نمایندگی های میز و صندلی اداری می فروشد و نمایندگی ها نیز در پاسخ به تولید کننده پایین بودن قیمت این محصولات بنجل را علت خرید می دانند!
 
تولید کنندگان میز و صندلی می گویند هر 3 ماه یک بار این اتفاق می افتد و تولید کننده امکان عرضه محصول به بازار را ندارد تا این فرد که مشخص نیست پشتش به کجا گرم است تمام بارش را بفروشد و برای خرید دوباره برود تا تولید کننده داخلی بتواند در غیاب وی و در مدت زمانی بسیار کوتاه محصولاتش را به بازار عرضه کند.
 
این اتفاق در حالی است که این صنف تولید کنندگانی به نام همچون شرکت های بنام: نیلتر، شفق، جهان تاب، شایان صنعت روز، پردیس یزد، دنا، طراحان، رایانه صنعت، راد سیستم، تولیدی نظری، صنایع فلزی حیدری و ... سال هاست به صورت موفق فعالیت می کنند که به دلیل فعالیت غیر قانونی این فرد متخلف هم اکنون در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.
 
 
لازم است تا وزارت «صمت» با ورود به این مشکل عظیم آن هم در سالی که مزین به نام حمایت از کالای ایرانی است هر چه سریعتر با متخلفین برخورد و عرصه فعالیت تولید کنندگان را در این زمینه باز کند.
 
 
اطلاعات این فرد متخلف در نزد این رسانه محفوظ است.
کد مطلب: 4770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *