جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۶

قیمت گوجه فرنگی متعادل‌تر می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی در حال متعادل شدن است، گفت: طی روز‌های آینده این روند کاهش قیمت ادامه خواهد داشت.
قیمت گوجه فرنگی متعادل‌تر می‌شود
به گزارش توليد ايرانی به نقل از میزان، قیمت گوجه فرنگی طی هفته‌های اخیر روند رو به رشدی گرفت و قیمت هر کیلوگرم از این محصول در واحد‌های صنفی سطح شهر به رقم ۷ هزار تومان رسید.
فعالان این بخش عوامل مختلفی را برای رشد قیمت گوجه فرنگی عنوان کردند از جمله افزایش نرخ ارز که موجب شد تمایل برای صادرات این محصول بیشتر شود و درآمد بیشتری نصیب صادرکنندگان کند.
از طرفی ورود کارخانجات تهیه رب موجب شد تا تقاضا برای این محصول افزایش یابد و بالطبع به دلیل کمبود عرضه در بازار داخلی و افزایش تقاضا قیمت‌ها را افزایش داد.
تمام این دلایل موجب شد تا صادرات گوجه فرنگی از سوی وزارت صنعت ممنوع شود تا دولت از این طریق بتواند بازار داخل را تنظیم کرده و از رشدبیشتر قیمت این محصول جلوگیری کند.
با ابلاغ ممنوعیت ادرات گوجه فرنگی از سوی وزارت صنعت و عرضه بیشتر به بازار داخلی قیمت این محصول کمی تعدیل شد و به سوی کاهش پیش رفت.
در همین رابطه اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با برشمردن دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی اظهار کرد: با اجرای مصوبه ممنوعیت صادرات این محصول نیاز بازار بیش از پیش تامین و موجب شد روند نزولی قیمت این محصول آغاز شود.
وی با بیان اینکه قیمت این محصول در حال متعادل شدن است، گفت: طی روز‌های آینده این روند کاهش ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 4713
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *