جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲

صادرات گوجه فرنگی گلخانه بهانه ای برای دور زدن قانون +عکس

یک مقام مسئول گفت:طی نامه ای به رئیس سازمان توسعه تجارت خواستار ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی گلخانه تا اطلاع ثانوی شدیم،تا برخی افراد به بهانه این مصوبه قانون را دور نزنند.
صادرات گوجه فرنگی گلخانه بهانه ای برای دور زدن قانون +عکس
توليد ايرانی:رضا نورانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی با انتقاد از صادرات گوجه فرنگی گلخانه اظهار کرد: بنابر مصوبه اخیر صادرات گوجه فرنگی گلخانه هیچ گونه محدودیتی ندارد،اما به سبب شفاف نبودن قانون ممکن است سو استفاده هایی در این میان رخ دهد به طوریکه هر گوجه فرنگی به بهانه گوجه فرنگی گلخانه از مرزها خارج شود.
وی افزود: در چند روز اخیر طی نامه ای به رئیس سازمان توسعه تجارت  خواستار ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی گلخانه تا اطلاع ثانوی شدیم،تا برخی افراد به بهانه این مصوبه قانون را دور نزنند.
نورانی از کاهش تولید گوجه فرنگی در سال جاری خبر داد و گفت: با وجود ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی،قیمت محصول در بازار کاهش چشمگیری نداشته است و هم اکنون با نرخ 4 تا 4 هزار و 500 تومان در سطح شهر عرضه می شود که این امر به کاهش تولید در سال جاری باز می گردد.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: با توجه به آنکه برخی مسئولان از افزایش تولید گوجه فرنگی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می دهند، از این رو خواستار ممنوعیت صادرات هستیم تا ببینیم علت اصلی افزایش قیمت گوجه فرنگی و در کنار آن رب گوجه و سایر مشتقات در بازار چه بوده است؟
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار ،خواستار ممنوعیت صادرات سیب زمینی تا اطلاع ثانوی هستیم چرا که این محصول قوت اکثر مردم است و ممنوعیت صادرات آن تا حدودی می تواند حباب کاذب قیمت در بازار را بشکند. 
 
کد مطلب: 4703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *