پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶

دلار و سکه از اوج عقب نشستند +عکس

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند.
دلار و سکه از اوج عقب نشستند +عکس
توليد ايرانی:یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
بازار سهام
جابه‌جایی رکوردها در بورس تهران
شاخص کل بورس تهران طی هفته گذشته با ثبت بازدهی ۸/ ۱۴ درصدی به رکورد بی‌سابقه ۱۸۰ هزار و ۶۳۶ واحد دست یافت. همزمان، شاخص‌های هم‌وزن با رشد بالای ۱۶ درصدی، بازده فراگیر و یکدست سهام را در خود منعکس کردند. تب‌وتاب بورس‌بازان برای خرید سهام در ترافیک گزارش‌های ماهانه منجر به جابه‌جایی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم در هفته گذشته شد و متوسط ارزش معاملات خرد، رکورد یک‌هزار و ۳۰۰ میلیاردی را به جا گذاشت. از طرف دیگر، فعالان حقیقی بازار با خالص خرید یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در مقیاس هفتگی، رکورد جدیدی را ثبت کردند. ورود قابل‌توجه پول‌های حقیقی در این هفته غالبا با امیدواری به گزارش‌های مثبت ماهانه رقم خورد. به‌نظر می‌رسد رشد یکدست سهام با بررسی محتوای گزارش‌ها متوقف شود؛ واقعیتی که در معاملات چهارشنبه تا حدودی نمایان شد.
 
31-01
 
بازار ارز
عقبگرد دلار از اوج تاریخی
هر دلار آمریکا در هفته  گذشته با جهش ۲۰ درصدی به قیمت ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. در ابتدای هفته قبل و همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، التهاب در بازار ارز شدت گرفت؛ به‌طوری که قیمت‌ها با جهش بی‌وقفه تا مرز ۱۹ هزار تومان افزایش یافت. با این حال، در واپسین روز هفته شاهد فروکش هیجانات و اصلاح ۸۰۰ تومانی نرخ دلار به دلیل شناسایی سود از سوی فعالان ارزی بودیم. علاوه بر اخبار سیاسی مرتبط با تحریم‌ها، بی‌اعتمادی پس‌اندازکنندگان بهپول ملی و انفعال سیاست‌گذار در مدیریت بازارها بر انبساط بی‌وقفه بازار ارز افزود. به نظر می‌رسد هراس از کاهش بیشتر ارزش ریال و نگرانی از آینده اقتصاد، با حذف موقت موانع بنیادی، زمینه‌ساز رشد تقاضای غیرتجاری ارز به‌عنوان دارایی امن شده است.
 
 
31-02
 
بازار سکه
اصلاح همزمان سکه با دلار
هر سکه طرح جدید با رشد هفتگی 580 هزار تومانی، به قیمت 5 میلیون و 150 هزار تومان رسید. این بیشترین رشد هفتگی سکه از یازدهم مرداد بود. روند صعودی سکه همزمان با رشد پرشتاب و پرالتهاب دلار آغاز شد و تا روز چهارشنبه ادامه یافت. به‌طوری‌که سکه رکورد بی‌سابقه 5 میلیون و 450 هزار تومانی را ثبت کرد. افزایش جریان نقدینگی در هفته آغازین مهر(دریافت حقوق ماهانه مردم) توام با هیجان‌آفرینی مرتبط با اخبار سیاسی، عامل رشد فزاینده قیمت‌ها در این هفته ارزیابی می‌شود. با این حال، در معاملات آخرین روز هفته شاهد اصلاح همزمان بهای دلار و سکه بودیم. رشد سکه و تنزل بهای طلای جهانی طی این هفته، همبستگی قیمت سکه با دلار داخلی را بیش از پیش نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد چشم‌انداز عرضه سکه‌های پیش‌فروش در مهر و آبان قیمت‌ها را تحت فشار قرار دهد.
 
 
31-03
 
کد مطلب: 4606
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *