چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷

مردم متقاضی مسکن مهر هستند اما دولت تحویل نمی دهد+عکس

برخلاف ادعای دستگاه‌های مربوطه دولتی، مردم متقاضی مسکن مهر هستند اما وزارت راه و شهرسازی تحویل نمی‌دهد.
مردم متقاضی مسکن مهر هستند اما دولت تحویل نمی دهد+عکس
توليد ايرانی:معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است که در حال حاضر 200 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره در کشور وجود دارد که 100 هزار واحد آن فاقد متقاضی است، اما مردم خواهان مسکن مهر هستند که ادعا می‌شود،‌همچنان بدون مشتری است.
در حالی که مسئولان وزارت راه مدام مسکن مهر را به چالش کشیده و واحدهای آن را بدون متقاضی قلمداد می‌کنند، فعالان حوزه مسکن از بازار داغ خرید این واحدها سخن می‌گویند.
به گفته کارشناسان یکی از عوامل افزایش قیمت شدید مسکن در این ماه‌ها کمبود تولید و عرضه واحدهای مسکونی بوده است. مطابق با گزارش بانک مرکزی تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌ها در سال‌های 92 تا 96 نسبت به چهار سال قبل بیش از 50 درصد کاهش داشته است. از طرفی بخش قابل توجهی از واحدهای ساخته شده در غیاب اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی احتکار شده و به بازار عرضه نشده است. مطابق با سرشماری سال 95 بیش از 2/5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که نزدیک به 500 هزار واحد آن فقط در تهران است.
احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح 1088 واحد مسکن مهر در شهرستان رودبار در تاریخ 18 شهریورماه امسال، گفت: «به رغم تمام مزیت‌ها، این طرح دارای ایرادهایی نیز بوده که سبب ایجاد مشکل در مسیر اجرای آن شده است و اکنون تعداد 100 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است.»
این اولین بار نیست که مسئولین وزارت راه و شهرسازی از وجود واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر خبر می‌دهند. پیش از این هم عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بارها این موضوع را مطرح کرده و گفته بود: «117هزار واحد داریم که حتی یک متقاضی هم ندارد. این‌ها را از کجا ساختند؟ از پول متقاضیان آن را ساخته‌اند و پول مردم را در بیابان حرام کرده‌اند.»
این درحالی است که مسعود نوری مدیرعامل شرکت تعاونی‌های مسکن کارمندان خراسان بزرگ از تنور داغ معاملات مسکن مهر سخن می‌گوید و تاکید می‌کند مسکن مهر قیمت مناسب‌تری نسبت به واحدهای مسکونی دیگر دارد برای همین مردم خیلی راغب هستند از این خانه‌ها خریداری کنند و از رنج مستاجری رهایی یابند.
وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر که قیمت اجازه‌بها و منازل مسکونی رشد صعودی را طی می‌کند، خریدوفروش مسکن‌های مهر نیز رونق پیدا کرده است، می‌افزاید: بسیاری از تعاونی‌ها این واحدها را که پیشرفت فیزیکی مختلفی دارند به متقاضیان عرضه می‌کنند.
غلامی کارشناس بازار مسکن نیز با اشاره به اینکه مسئولین وزارت راه با ارائه آمارهای واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر، درصدد سرپوش گذاشتن بر کارنامه ضعیف خود در بخش مسکن هستند، می‌افزاید: سال‌هاست بسیاری از متقاضیان مسکن مهر منتظر تحقق وعده تکمیل و تحویل واحدهای خود هستند و با توجه به گرانی‌های اخیر که در برخی نقاط تا 50 درصد افزایش داشته، فشار اقتصادی سنگینی را تحمل می‌کنند، ولی خبری از تکمیل برخی واحدها نیست و خود مسئولین وزارت راه هم می‌دانند برخی از این واحدها به خاطر نداشتن زیرساخت‌های لازم ازسوی دولت تکمیل نشده است.
 
کد مطلب: 4603
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *