شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱

بلومبرگ: ردگیری محموله های نفتی ایران دشوارتر شد +عکس

در فاصله ۶ هفته مانده به شروع تحریم های نفتی آمریکا، ردگیری محموله های نفتی ایران دشوارتر شده است.
بلومبرگ: ردگیری محموله های نفتی ایران دشوارتر شد +عکس
توليد ايرانی:به نقل از بلومبرگ، در فاصله 6 هفته مانده به شروع تحریم های نفتی آمریکا، ردیابی نفتکش های ایرانی و شیوه فروش نفت این کشور دشوارتر می‌شود.
آمارهای گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد، ایستگاه های ساحلی یا ماهواره ها حداقل یک هفته است که هیچ سیگنالی از 10 سوپرتانکر ایرانی دریافت نکرده اند. محتمل ترین توضیح برای این رویداد این است که این کشتی ها دستگاه های ردگیری خود را خاموش کرده اند تا ردیابی مسیر حرکتشان دشوارتر شود.
این ده کشتی آخرین بار حامل حدود 13 میلیون بشکه نفت خام و میعانات ایران بوده اند. اگر این تانکرها پر شده باشند، حامل حدود 20 میلیون بشکه نفت ایران هستند.
یک سوپرتانکر دیگر به نام دیپ سی هم آخرین بار در 17 سپتامبر در حالی که از خور فکان در امارات عازم خلیج فارس بوده سیگنالی از خود ارسال کرده است. ظاهرا در آن زمان این نفتکش عازم پایانه صادرات نفت ایران در جزیره خارگ بوده است. این نفتکش روز 25 سپتامبر هنگام خروج از خلیج فارس مجددا روی صفحه رادار ظاهر شده که نشان می دهد با ظرفیت تمام در حال حمل نفت به مقصد وادینار هند بوده است.
ناپدید شدن نفتکش های ایرانی از روی صفحه رادار موجب شده تا در آستانه آغاز تحریم های جدید دولت آمریکا، ردگیری محموله های نفتی ایران دشوارتر شود. یکی از سوپرتانکرهای ایرانی که دیونا نام دارد مدت 22 روز است که از روی صفحه رادار محو شده است. این سوپرتانکر عازم تایوان بوده است. 3 سوپرتانکر دیگر نیز که 9 و 10 روز است اثری از آنها نیست ظاهرا حامل نفت ایران به مقصد چین بوده اند.
 
کد مطلب: 4586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *