داروی «ام‌اس» ایرانی تولید شد

4 مهر 1397 ساعت 11:38

رئیس سازمان غذا و دارو، از تولید داروی مورد نیاز دو بیماری خاص همچون ام اس در کشور خبر داد که ماه آینده از آن‌ها رونمایی خواهد شد.


به گزارش تولید ایرانی به نقل از بسیج، غلامرضا اصغری، با تایید اخباری مبنی بر تولید برخی دارو‌های بیماری‌های خاص در ایران، گفت: هم‌اکنون توانایی تولید مواد اولیه بسیاری از دارو‌های بیماری‌های خاص در کشور وجود دارد، اما مورد به مورد متفاوت است، از سوی دیگر بحث این است که اگر این دارو‌ها تولید شوند از نظر قیمت تمام شده، بتوانند قابل رقابت با دارو‌های خارجی باشند که وارد کشور می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو، ادامه داد: باید این موضوع نیز بررسی شود که اگر تولید این دارو‌ها در کشور اتفاق بیفتد با توجه به توانمندی‌هایی که در این زمینه وجود دارد امکان تولید انبوه آن وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون دو مورد از دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص از جمله ام اس در کشور تولید شده است که مراحل آزمایشی خود را می‌گذرانند و هم از نظر کیفیت و هم قیمت برتر از نمونه‌های خارجی خود هستند و بعد از تکمیل آزمایشات تا یک ماه آینده رونمایی خواهند شد.

اصغری در مورد میزان دپوی دارو برای زمان تحریم یادآور شد: تاکنون برای مدت یک سال، دارو‌های متنوعی را برای رفع نیاز بیماران در زمان تحریم دپو کرده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو، در پایان انتشار اخباری مبنی بر فوریتی شدن داروی آموکسی سیلین در کشور را تکذیب کرد و تاکید کرد و گفت: این دارو در کشور به مقدار کافی در حال تولید است.


کد مطلب: 4570

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/4570/داروی-ام-اس-ایرانی-تولید

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com