واردات برنج تا اطلاع ثانویه ممنوع است/ پیش بینی تولید داخلی ۸۰ درصدی برنج

31 شهريور 1397 ساعت 10:09

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌جاری میزان تولید برنج کشور وضعیت مناسبی دارد و پیش بینی می‌شود حدود ۸۰ درصد از نیاز کشور به محصول برنج از طریق تولید داخل تامین شود، ۲۰ درصد دیگر نیز در انبارها موجود است.


تولیدایرانی: علی محمد شاعری در خصوص ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، اظهار کرد: واردات برنج با هدف حمایت از تولید در حال حاضر تا اطلاع ثانویه ممنوع است، از وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها نیز در خواست داریم تا با نظارت دقیق بر مرزهای و مبادی کشور از واردات و قاچاق این محصول در فصل برداشت جلوگیری کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ذخایر استراتژیک محصولاتی مانند گندم، برنج، شکر، روغن و سایر کالاهای اساسی به میزان کافی وجود دارد و به هیج عنوان جای نگرانی نیست، گفت: مهمترین موفقیت بخش کشاورزی کشور در سال جاری خودکفایی در محصولات گندم و شکر بود و نیازی به واردات گندم و شکر نداریم این موضوع به معنای امنیت غذایی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش کشاورزی تا حدود ۸۰ درصد خود اتکا هستیم و بیش از ۱۲۰ میلیون تُن محصول کشاورزی در کشور برداشت می‌شود، تصریح کرد: اگر از ظرفیت‌هایی که در گذشته به واسطه سرمایه‌گذاری ایجاد شده استفاده بهینه کنیم در بسیاری از محصولات از جمله گوشت قرمز می‌توانیم خود کفا شویم و نیازی به واردات گوشت قرمز نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: به جز در تولید چند محصول جزئی مانند ذرت، خوراک دام و روغن، در مابقی محصولات خود اتکا هستیم و نیازی به واردات نداریم اما در زمینه بازرگانی کشاورزی به تمهیدات ویژه‌ای نیاز داریم و وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برنامه‌ریزی لازم را برای تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت
 


کد مطلب: 4458

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/4458/واردات-برنج-اطلاع-ثانویه-ممنوع-پیش-بینی-تولید-داخلی-۸۰-درصدی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com