شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶

تصفیه حساب‌های سیاسی‌ای که برای شرکت پاک‌آرا سنندج حاشیه‌سازی کرد!

مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان از مسئله قاچاق بسیار نگران است و عنوان می‌کند: حتی اگر تمام مسیرهای قانونی برای قاچاق تراکتور را مسدود کنیم باز به صورت شبانه ار مرز خارج می‌شوند و این درد ما است.
تصفیه حساب‌های سیاسی‌ای که برای شرکت پاک‌آرا سنندج حاشیه‌سازی کرد!
توليد ايرانی: این روزها همه به اشکال مختلف درگیر مسائل اقتصادی هستند و اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد نگرانی‌هایی را برای آنان به وجود آورده است. به هر محفلی که ورود پیدا می‌کنی صحبت از نبود نقدینگی و گرانی، گرمابخش این محافل است.
 
در وضعیت اقتصادی کنونی، واحدهای تولید ی و کارخانه داران شاید بیشتر از هر کس دیگری دغدغه مسائل اقتصادی داشته باشند و ترس تعطیل شدن واحدشان خواب خوش را از چشمانشان گرفته است.
 
در همین رابطه خبرنگاران استان کردستان با هماهنگی بسیج کارگری استان از چند واحد تولید ی صاحب نام واقع در شهر سنندج بازدید کردند که مدیران آنها مسائلی را مطرح کردند که بسیار جای تأمل دارد.
 
یکی از این واحدهای تولید ی کارخانه ترکتوارسازی کردستان بود که مدیرعاملش از افزایش نرخ ارز و کاهش پول ملی به شدت نگران است و معتقد است اگر شرایط اینگونه پیش رود یقیناً دچار مشکل خواهند شد.
 

 
یوسف دادگر می گوید: تراکتور به خاطر موضوعات ارزی، تحت‌الشعاع مسئله قاچاق قرار گرفته و به خاطر سود سرشاری که دارد قاچاق آن به شدت افزایش یافته است.
 
وی بر این باور است که باید مرزبانی با ایثار و از خودگذشتگی بیشتری با قاچاق برخورد کند و می‌گوید: طرف عراقی از سر زمین، تراکتور را با قیمت هنگفتی از کشاورز ایرانی خریداری کرده و با رشوه آن را از مرز خارج می‌کند!
 
مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان از مسئله قاچاق بسیار نگران است و عنوان می‌کند: حتی اگر تمام مسیرهای قانونی برای قاچاق تراکتور را مسدود کنیم باز به صورت شبانه ار مرز خارج می‌شوند و این درد ما است.
 
او می‌گوید: در قاچاق تراکتور شاید نظرها به سمت پاسگاه‌های مرزی معطوف شود اما واقعیت این است که قبل از رسیدن تراکتور به این پاسگاه‌ها ساز و کار خروج آنها از مرز فراهم شده است!
 
او می گوید: حتی تراکتورهای دست دوم هم قاچاق می‌شوند و این موضوع هم به برند تراکتورسازی کردستان ضربه می‌زند و هم قدرت رقابت ما را با چالش مواجه می‌کند!
 
دادگر از شرایط تولید در کارخانه تراکتور سازی کردستان نگران است و می‌گوید: قبلاً در سه شیفت کاری 5 هزار دستگاه تراکتور در این کارخانه  تولید می‌شد اما اکنون در این مدت زمان تنها 2 هزار دستگاه تولید می‌کنیم.
 
او در واکنش به این سوال که آیا با شرایط به وجود آمده تعدیل نیرو هم داشته‌اید، عنوان می‌کند: خیر. البته تعدادی از نیروهای ما شرایط بهتری برایشان فراهم شده و از مجموعه جدا شده‌اند و یک سری هم قصد ادامه تحصیل داشته‌اند و دنبال درس و دانشگاه رفته‌اند!
 

 
شرکت پاک‌آرا سنندج یکی دیگر از واحدهای تولیدی‌ای بود که خبرنگارن از آنجا بازدید کردند. مدیرعامل این کارخانه هم از شرایط اقتصادی به وجود آمده بسیار نالان است و می گوید: 200 نفر به صورت مستقیم در شرکت پاک آرا مشغول به کار هستند و اگر استانداری به داد ما نرسد و حمایت تسهیلاتی نکند مجبور هستیم تعدیل نیرو کنیم.
 
حسام خدایی از شایعاتی هم که در خصوص محصولات پاک‌آرا در فضای مجازی منتشر شده به شدت گله‌مند است و می‌گوید: این صحبت ها شایعه و کذب هستند و بیشتر یک تصفیه حساب سیاسی است.
 
او تأکید می کند: اینکه می‌گویند شرکت پاک‌آرا به شیر مواد سفیدکننده اضافه می‌کند کذب محض است.
 
خدایی می گوید: ظرفیت های سرمایشی و گرمایشی شرکت پاک‌آرا پایین است و اگر بخواهیم افزایش تولید داشته باشیم با مشکل مواجه هستیم. در این چند سال برای تمام اقدامات زیرساختی شرکت از جیب خود خرج کرده ایم و دریغ از یک حمایت ناچیز از سوی استانداری کردستان!
کد مطلب: 4373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *