سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱

اختصاص وام تولید به روستاها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یک‌و‌نیم میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی به اشتغالزایی در روستاها تخصیص پیدا کرده که 50درصدش به استانها و 50درصد به پروژه های ملی تعلق خواهد گرفت.
اختصاص وام تولید به روستاها
 توليد ايرانی: سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان ری که در تالار خدمت فرمانداری ری برگزار شد، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز هست که با شخصیت و سیره ائمه آشنا شویم و به آن‌ها عمل کنیم. 
موسوی گفت: در این دوره از مجلس شورای اسلامی تلاش کرده‌ایم ارتباط با شهرستان‌ها را بیشتر کرده و رابطه بیشتری با مردم برقرار کنیم. 
 
وی افزود: در همین راستا دفا‌تر ارتباط مردمی نمایندگان را فعال کردیم و بصورت نظاممند با شهروندان دیدار و به مشکلاتشان رسیدگی می‌کنیم. 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۳۰نماینده تهران، نمایندگان مردم ری نیز هستند و نباید فقط به شهر تهران متمرکز شوند و باید به مسائل ری نیز رسیدگی کنند. در همین راستا درخصوص اضافه شدن نام ری به شورای شهر، همه ۳۰نماینده به طی امضای نامه‌ای خواستار تحقق این امر شدند که با پیگیری‌های مستمر این کار نتیجه داد. 
 
موسوی با تاکید براینکه در حوزه اجرایی و اداری باید بازنگری صورت بگیرد، افزود: مجلس ظرفیت و پتانسیل‌هایی دارد که می‌تواند در رفع برخی چالش‌ها موثر باشد. 
 
*طبق مصوبه مجمع نمایندگان، 35 نماینده استان تهران باید بصورت مستمر در شهرستان های تهران حضور یابند
 
وی بیان کرد: هفته گذشته در مجمع نمایندگان استان تهران مقرر شد که همه ۳۵ نماینده استان تهران با برنامه ریزی‌های مناسب در شهرستانهای استان تهران حضور یابند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند. 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اتفاقی که در شهرستان‌های استان تهران می‌افتد، از لحاظ اجرایی در شأن این استان نیست. نیمی از درآمد مالیاتی که از شهرستان‌های کشور اخذ می‌شود را شهرستان‌های استان تهران تامین می‌کنند ولی مردم این شهرستان‌ها از این منابع منتفع نمی‌شوند. 
 
موسوی اذعان داشت: بعضی از دوستان تهران را فقط کامرانیه، زعفرانیه، شمیران و ونک می‌بینند درحالی که در مناطق پایین شهر مانند شوش، ری و باقرشهر محرومیت کاملا حس می‌شود ولی این محرومیت در سطوح سیاسی و اقتصادی کشور منعکس نشده است. 
 
وی تصریح کرد: برای تامین و پرداخت مالیات لازم است زیرساخت‌های اقتصادی در این استان به وجود بیاید که ما بتوانیم پرداخت مالیات را توصیف کنیم تا در سال‌های آینده دچار مشکل نشویم. 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جمعیت روستایی ری از ۷استان بالا‌تر است، گفت: اگر همین روند ادامه پیدا کند و اصلاح ساختار صورت نگیرد با چالش‌های زیادی روبرو خواهیم شد. 
 
موسوی ابراز کرد: یک‌و‌نیم میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی به اشتغالزایی در روستا‌ها تخصیص پیدا کرده که ۵۰درصدش به استان‌ها و ۵۰درصد به پروژه‌های ملی تعلق خواهد گرفت که فرصت خوبی است تا بستر عملیاتی شدن برنامه‌ها فراهم شود. 
 
*یکصد هزار میلیون ریال از اعتبارات ارزش افزوده استان به ری تخصیص خواهد گرفت
 
وی با اشاره به جمعیت یک‌و‌نیم میلیونی شهرستان ری اظهار داشت: اعتباراتی که از مالیات ارزش افزوده برای بحث تملق سرمایه و ارزش استان‌ها تخصیص پیدا کرده حدود یکصد هزار میلیون ریال برای ری تعلق خواهد گرفت. با توجه به جمعیت بالا و ظرفیت‌های این شهر، نیاز‌هایش باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد. 
 
کد مطلب: 433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *