جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۸

خرید تضمینی ۱۹۰۰ تن دانه روغنی کلزا در استان مرکزی

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: امسال بیش از یک هزار و ۹۰۰ تن دانه روغنی کلزا در استان مرکزی از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.
خرید تضمینی ۱۹۰۰ تن دانه روغنی کلزا در استان مرکزی
توليد ايرانی: جواد حسنی مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: با توجه به ارزیابی هایی که از اراضی زیر کشت صورت گرفته به نظر می رسد امسال در این حوزه شاهد افزایش خواهیم بود و پیش بینی می شود بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان مرکزی تولید و به صورت تضمینی خریداری شود.

حسنی اظهار کرد: امسال تا کنون بیش از یک هزار و ۹۰۰ تن دانه روغنی کلزا در استان مرکزی از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه دانه های روغنی کلزا در سال زراعی جاری از کشاورزان این استان با نرخ تضمینی ۲۸ هزار ریال خریداری شده است ادامه داد: تا کنون تمامی مطالبات کلزا کاران پرداخت شده است.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: در سال زراعی جاری دانه های روغنی آفتابگردان و گلرنگ نیز از کشاورزان تضمینی خریداری می شود.
حسنی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد روغن مصرفی کشور از خارج وارد می شود در تلاش هستیم با توسعه کشت این محصول در سطح اراضی کشاورزی استان مرکزی به سمت خودکفایی پیش برویم
کد مطلب: 4315
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *