چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

کاهش قیمت جهانی نفت

ازآنجایی که طوفان گرمسیری به تاسیسات نفتی آمریکا کمتر از آنچه انتظار می‌رفت، خسارت زد، قیمت نفت کاهش یافت اما چشم‌انداز قیمت به علت تحریم‌های ایران همچنان افزایشی است.
کاهش قیمت جهانی نفت
به گزارش توليد ايرانی به نقل از رویترز، با کاسته شدن از شدت طوفان گرمسیری که سواحل خلیج آمریکا را درنوردید و اینکه تاثیر آن بر تولید نفت کمتر از انتظار بود، قیمت نفت کاهش یافت.
هر بشکه نفت برنت با 50 سنت کاهش 77.76 دلار فروخته شد؛ هر بشکه نفت خام آمریکا با 79 سنت کاهش 69.08 دلار معامله شد.
با خاموش شدن چندین سکوی نفت و گاز آمریکا در خلیج مکزیک با پیش‌بینی خسارت ناشی از طوفان گرمسیری گوردون، در روز گذشته قیمت نفت افزایش یافته بود.
این طوفان امروز به سمت شرق تغییر مسیر داد و از شدت آن کاسته شد و تهدید آن برای تولیدکنندگان نفت در سمت غربی این خلیج کاهش یافت.
استفان اینس، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت:« بسیاری از تاجران فروش آتی نفت طی 24 ساعت گذشته به علت این طوفان دچار اشتباه شدند و بسیار خرید کردند.» «با کاسته شدن از شدت طوفان که نشان از محدود شدن خسارت به تولیدات دارد، قیمت‌ها به میزان قابل توجهی عقب‌گرد کرد.»
این تندباد دیشب همچنین سواحل شرقی ژاپن را درنوردید و به پالایشگاه‌های نفتی در منطقه اوساکا صدمه زد. با این حال اپراتور آن بخش اعلام کرد که فعالیت‌هایش چندان تحت تاثیر قرار نگرفته است.
اینس تصریح کرد چشم انداز قیمتی برای نفت خام همچنان افزایشی است که بیشتر به علت اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران از ماه نوامبر است.
«از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود بیش از 1.5 میلیون بشکه نفت با این تحریم‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد، انتظار می‌رود که قیمت‌ها در هفته‌های پیش رو بالاتر رود.»
از طرف دیگر، اگر تقاضا برای نفت با بحران در بازارهای نوظهور به کاهش رشد اقتصادی منجر شود، برخی از ریسک تقاضا برای نفت نگرانند.
کد مطلب: 4248
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *