چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳
رییس انجمن صنایع سلولزی ایران

هفته آینده کمبود پوشک بچه برطرف می‌شود+عکس

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران با بیان اینکه این وعده را به مردم می‌دهیم که از ابتدای هفته آینده مشکل کمبود پوشک بچه و محصولات سلولزی برطرف خواهد شد، افزود: نکته‌ای که باید بدانیم این است که در این رابطه قیمت‌ها دو تا دو و نیم برابر افزایش خواهد یافت.
هفته آینده کمبود پوشک بچه برطرف می‌شود+عکس
توليد ايرانی:عباس فصیح خوشگرد با اعلام اینکه از اوایل هفته گذشته تکلیف ارز مواد اولیه محصولات سلولزی مشخص و اجناس تولید کنندگان با ارز ۱۰ هزار تومانی از گمرک ترخیص شد، اظهار کرد: با تعیین تکلیف نرخ ارز کارخانجات محصولات سلولزی ( پوشک بچه، پوشک بزرگسالان، نواربهداشتی و غیره) از شنبه هفته جاری تولید خود را از سر گرفتند.
وی افزود: پیش از شرایط پیش آمده مواد اولیه صنایع سلولزی با دلار ۴۲۰۰ تومانی و پایین‌تر از آن به کشور وارد می‌شد اما اکنون تولید کنندگان با توجه به تحریم اتخاذ شده مواد اولیه مورد نیاز خود را با ارز ۱۰ هزار تومان وارد می کنند به همین دلیل شاهد افزایش دو تا ۲.۵ برابری مواد اولیه کارخانجات تولیدی خواهیم بود.
فصیح خوشگرد اضافه کرد: حدودا ۱۵ تا ۲۰ روز به دلیل ناهماهنگی‌های صورت گرفته، تولید کنندگان مواد سلولزی نمی‌دانستند که به آنها ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد یا باید با ارز آزاد مواد مورد نیاز این صنعت را خریداری کنند؛ بنابراین در مدت زمانی مذکور کارخانجات به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل در آمد و مواد اولیه وارد شده در گمرک ماند.
 وی تاکید کرد: نکته‌ای که باید بدانیم این است که در این رابطه قیمت‌ها دو تا دو و نیم برابر افزایش خواهد یافت، چراکه ۸۰ تا ۸۵ درصد مواد اولیه پوشک بچه و سایر محصولات سلولزی، وارداتی است و امکان تولید در کشور به دلیل پهنه جغرافیایی وجود ندارد، چراکه مواد اولیه محصولات سلولزی مربوط به درختان پهن برگ است و از خمیر پالپِ چنین درختانی تهیه می‌شود که در ایران به دلیل پهنه جغرافیایی امکان تولید آن وجود ندارد.
به گفته مدیرکل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعتف معدن و تجارت؛ حدود ۱۵۰ واحد تولیدی با ظرفیت ۲۸۰ هزار تن در کشور در زمینه تولید پوشک بچه معمولی، پوشک کامل بچه، نوار بهداشتی و پوشک بزرگسال دارای مجوز صنعتی بوده که تولید آنها در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۲۵ هزار تن بوده است.
کد مطلب: 4203
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *