شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳

معرفی بیش از 30 واحد تولیدی میبد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد با اشاره به لزوم حمایت از واحدهای تولیدی مشکل‌دار، از معرفی بیش از 30 واحد تولیدی جهت اخذ تسهیلات به کمیته اشتغال این شهرستان خبر داد.
معرفی بیش از 30 واحد تولیدی میبد
به گزارش توليد ايرانی: حجت‌الله خلیلی در خصوص عملکرد 5 ماهه نخست سال جاری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد، بیان داشت: درزمینهٔ صنعت بزرگ‌ترین طرح پایش واحدهای صنعتی با عنوان پروژه شناسایی ظرفیت‌های تولید ملی که با سرعت و دقت خاص و با مدیریت سازمان صمت یزد و هم‌زمان با سراسر کشور اجرا شد که در میبد نیز به‌عنوان دومین شهر صنعتیِ استان در دو بخش جداگانه که داخل شهرک‌های صنعتی مانند جهان‌آباد و شمس‌آباد توسط شرکت شهرک‌ها و خارج از شهرک‌ها توسط اداره صمت میبد انجام گرفت.

وی افزود: بر این اساس از مجموع 278 مورد واحد صنعتی که شناسایی و در سایت هماهنگ ثبت‌شده است تعداد پروانه بهره‌برداری 189 مورد، تعداد 89 مورد تعطیل و یا شناسایی نشده است، تعداد جوازهای تأسیس 89 مورد که تعداد 16 مورد غیرفعال بوده است. تشکیل 2 جلسه کلینیک صنعت با حضور صنعتگران و با همکاری فرمانداری و شرکت شهرک‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد در مورد اقدامات انجام‌شده توسط واحد بازرسی اظهار داشت: در این واحد 637 مورد بازرسی انجام‌شده و تعداد 35 پرونده تشکیل‌شده است. در این خصوص بزرگ‌ترین پرونده از میان پرونده‌های تشکیل‌شده مربوط به یک شرکت تولیدی کاشی و سرامیک به ارزش 300 میلیون ریال و با عناوین تقلب و گران‌فروشی بوده است. ارزش ریالی کل پرونده‌ها مبلغ 34 میلیارد و 934 میلیون و 412 هزار و 458 ریال است. درزمینهٔ قاچاق نیز 4 فقره پرونده به ارزش 1 میلیون و 470 هزار ریال تشکیل‌شده است.

خلیلی در ادامه ابراز داشت: 15 مورد بازرسی از انبارهای شهرستان صورت گرفته که در این راستا و درزمینهٔ مبارزه با احتکار پرونده‌ای به ارزش تقریبی 35 میلیارد ریال مربوط به سه انبار کشف‌شده است.

وی در خصوص عملکرد واحد اصناف و بازرگانی این اداره اذعان داشت: برگزاری 3 جلسه کمیسیون نظارت با بیش از 25 مصوبه، تصویب 15 شغل جدید، اقدامات قانونی درزمینهٔ انتقال سه شغل آهنگری، آلومینیوم‌سازی و کابینت سازی مربوط به واحدهای صنفی مستقر در خیابان امام و خیابان‌های منتهی به خیابان امام به شهرک صنفی تلاشگران، برگزاری 2 جلسه کمیته بازرسی کمیسیون نظارت بر عملکرد اتاق اصناف و رسیدگی به شکایات، برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه فروشندگان پارچه و پوشاک، کیف و کفش و لوازم‌آرایشی و بهداشتی، برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه اتاق اصناف میبد، بازرسی از عملکرد اتحادیه‌های شهرستان، صدور و تمدید 13 فقره پروانه کسب ایثارگری ازجمله اقدامات این واحد در 5 ماهه نخست سال 97 بوده است.

خلیلی با اشاره به برگزاری 2 جلسه کارگروه آرد و نان و تصویب 27 مصوبه اجرایی در این بخش اظهار داشت: تعداد 65 مورد بازرسی از نانوایی‌ها صورت گرفته است که منجر به تشکیل 9 فقره پرونده تعزیراتی به ارزش 2 میلیون و 621 هزار ریال شده است. با توجه به وضعیت نانوایی‌ها بیشترین هدف تنبیه تعزیراتی بوده است. میبد با داشتن حدود 170 نانوایی یارانه‌ای و آزاد پز موقعیت ممتازی را در کشور داراست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد در ادامه افزود: در واحد تنظیم بازار 3 جلسه تنظیم بازار در محل فرمانداری با شرکت دستگاه‌های اقتصادی و امنیتی و یک جلسه تنظیم بازارِ داخلی تشکیل و دو مورد گزارش رصد و پایش بازار ارائه‌شده است. توزیع 2 هزار و 430 کیلوگرم گوشت گرم، 3 هزار و 700 کیلوگرم گوشت گوساله، 32 هزار و 800 کیلوگرم گوشت ‌مرغ منجمد ازجمله اقدامات دیگر این واحد بوده است.

وی درزمینهٔ امور فرش و قالیبافی در شهرستان گفت: صدور 123 کارت قالیبافی، معرفی 4 نفر به بیمه و 1 نفر به فنی و حرفه‌ای جهت آموزش و تعداد 355 مورد بازرسی قالیبافی اقداماتی است که در این 5 ماهه انجام‌شده است.
خلیلی در مورد اقدامات صورت گرفته در خصوص پول‌شویی ابراز داشت: برگزاری 2 کلاس آموزشی، صدور 62 گواهی برای واحدهای صنفی و چاپ 65 تراکت درزمینهٔ پول‌شویی شده است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد در پایان بابیان اینکه از سوی این اداره تعداد 10 مورد بازدید و پاسخ استعلام به اتاق بازرگانی مرکز استان ارسال‌شده، خاطرنشان ساخت: درزمینهٔ اشتغال فراگیر و روستایی بیش از 30 واحد تولیدی جهت اخذ تسهیلات به کمیته اشتغال شهرستان معرفی‌شده‌اند.
کد مطلب: 4122
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *