شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵
قائم مقام مرکزی ملی فرش دستباف ایران:

ثیت ملی نشان جغرافیایی فرش در 29 منطقه ایران + عکس

قائم مقام مرکز ملی فرش دستباف ایران گفت: برنامه ثبت طرح‌ها و نقشه‌های فرش دستباف ایران در سازمان مالکیت معنوی در دستور کار مرکز ملی فرش ایران است و هم‌اکنون برای 29 منطقه انجام شده است.
ثیت ملی نشان جغرافیایی فرش در 29 منطقه ایران + عکس
توليد ايرانی: مجتبی فیض اللهی در سمینار توانمندسازی محیط مالکیت معنوی در زمینه تقویت رقابت تجاری از طریق علائم تجاری، طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف گفت: از سال 1384 برنامه ثبت ملی نشان جغرافیایی فرش در دستور کار قرار گرفت و براین اساس طرح‌ها و نقشه‌های منتخب فرش دستباف ایرانی به ثبت رسید.

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر اینکه طرح و نقشه فرش دستباف ایرانی می‌طلبد که این هنر صنعت را به ثبت جهانی رساند، افزود: تا از این طریق بتوان در شرایط حاص از این آثار فرهنگی و برندهای جغرافیایی حفاظت کنیم و اعاده حق نمائیم. 

وی افزود: برنامه ثبت طرح‌ها و نقشه‌های فرش دستباف ایران در واپیو در دستور کار مرکز ملی فرش ایران است و هم‌اکنون برای 29 منطقه انجام شده است. 

فیض‌اللهی اظهار داشت: با توحه به استفاده برخی ا زکشورها از طرح‌ها و نقشه‌های فرش دستباف ایرانی با نا خود باید مشخصات فنی، تاریخی، جغرافیایی و ویژگی‌های فرش دستباف مناطق مختلف ایران را ثبت کنیم تا بتوان حمایت اساسی از تجار و قالیبافان ایرانی داشت. 
کد مطلب: 4028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *