پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰

باز شدن پای دلالان به احتکار مصالح ساختمانی

گرمی بازار احتکار دلالان از فرصت استفاده کرده و فولاد تولید داخل را در انبارها ذخیزه کردند.
باز شدن پای دلالان به احتکار مصالح ساختمانی
توليد ايرانی:این روزها بازار احتکار کالا بسیار داغ شده به طوری که هر روز شاهد کشف انبارهای مختلف کالاهای احتکار شده از سوی بازرسان وزارت صنعت هستیم.

این بار گزارش‌های میدانی حاکی از احتکار مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و میلگرد است به طوری که اغلب سازندگان مسکن از کمبود فولاد و میلگرد در بازار گله‌مندند و معتقدند ورود دلالان به این بازار و احتکار کالا از سوی آنها بازار ساخت‌وساز را آشفته کرده است.
بر اساس این گزارش افزایش قیمت دلار و سکه در چند ماه گذشته اقتصاد کشور را تحت تأثیر خود قرار داده و همین موضوع موجب شده دلالان و سوءاستفاده کنندگان فرصت را غنیمت شمارند و کالاهای اساسی را در انبارهای خود احتکار کنند.
قیمت دلار بهانه دلالان برای احتکار مصالح ساختمانی است
حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس از احتکار مصالح ساختمانی در کشور خبر داد و گفت: با افزایش بی‌ضابطه قیمت دلار در بازار،‌ فرصت‌طلبان از وضعیت نابسامان کشور استفاده کرده‌اند و برای انتفاع بیشتر حجم بسیار بالایی از انواع مصالح ساختمانی را در انبارهای خود احتکار کرده‌اند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر که احتکارکنندگان مصالح ساختمانی از فروش اجناس خودداری می‌کنند، گفت:‌ مصالح ساختمانی موجود در بازار به بهانه رشد نرخ ارز با قیمت بسیار گزاف در بازار عرضه می‌شود.
کد مطلب: 3964
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *