شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸

نیمی از زائران عمره از فرودگاه امام (ره) راهی عربستان می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه عملیات عمره پس از ۹ سال وقفه امروز آغاز شد، گفت که ۵۰ درصد زائران خانه خدا از ترمینال سلام این فرودگاه عازم عربستان می‌شوند.
نیمی از زائران عمره از فرودگاه امام (ره) راهی عربستان می‌شوند
به گزارش توليد ايرانی؛    سعید چلندری از آغاز عملیات حج عمره پس از ۹ سال وقفه و اعزام ۵۰ درصد از زائران خانه خدا از ترمینال سلام خبر داد و اظهار کرد: این عملیات از امروز (سوم اردیبهشت) با اعزام زائران خانه خدا از ترمینال سلام همزمان با برگزاری مراسم بدرقه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب - نماینده ولی فقه در امور حج و زیارت - و مهندس حسینی -رئیس سازمان حج و زیارت- و عبداله بن سعود العنزی -سفیر کشور عربستان در ایران- و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری آغاز شد و عملیات رفت تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال ۵۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار کرد: ۲۸۶۰ زائر از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند و درمجموع همین میزان نیز از ۱۰ فرودگاه دیگر به عمره مفرده مشرف می‌شوند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود، گفت: تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام می‌شود.

چلندری خاطرنشان کرد: اعزام زائران حج تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و ترمینال سلام به‌عنوان پایانه زیارتی با مساحت ۵۴ هزار مترمربع، ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه خدمات به حجاج و زائران عتبات را در سطح بسیار خوب دارد.

عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره، قرار بود پس از ۹ سال وقفه از ۱۳ دی ‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شود؛ اما به‌دلایل عملیاتی این اتفاق به تعویق افتاد؛ تا اینکه در نهایت با تلاش و پیگیری‌های سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوزهای پروازی، اعزام زائران عمره از امروز سوم اردیبهشت آغاز شد.
کد مطلب: 38399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *