يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۰

خانه‌های ۳۵ میلیاردی، لوکس تعیین شدند

خانه‌های لوکس که در لایحه اولیه بودجه ۲۵ میلیاردی تعیین شده بودند، پس از اصلاحیه لایحه بودجه به ۳۵ میلیارد تومان تغییر کرده و امروز نیز از سوی مجلس، مقرر شد خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان مشمول مالیات شود.
خانه‌های ۳۵ میلیاردی، لوکس تعیین شدند
به گزارش توليد ايرانی،      لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، ۳۰ آبان‌ماه از سوی دولت سیزدهم ارائه شده تا در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد. لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی دولت، درآمد مالیاتی دولت برای سال آینده را ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود.

در تبصره شش این لایحه و بخش عوارض و مالیات و بخش «ش» آمده که زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی که ارزش آنها بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال (۲۵ میلیارد تومان) باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میران دو در هزار می‌شوند.

با وجود این، در اصلاحیه‌ای که ۲۷ آذرماه منتشر شد، دولت خانه‌هایی با ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال (۳۵ میلیارد تومان) را به‌عنوان خانه‌های لوکس در نظر گرفت.  

پس از اصلاحیه‌ای که از سوی دولت سیزدهم منتشر شد، مجلس شورای اسلامی نیز امروز تصویب کرد که در سال ۱۴۰۳ خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان لوکس محسوب می‌شود و مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات به میران دو در هزار می‌شوند.
کد مطلب: 38066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *