شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۳

قیمت مرغ کاهشی است/ افزایش میزان تولید

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ کاهشی است، گفت: با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده میزان تولید مرغ در دی و بهمن‌ از مرز ۲۵۰ هزار تن هم عبور خواهد کرد.
قیمت مرغ کاهشی است/ افزایش میزان تولید
به گزارش توليد ايرانی،    علی ابراهیمی با اشاره به افزایش میزان تولید مرغ با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده، عنوان کرد: همین امر موجب کاهشی  شدن قیمت مرغ شده، اما برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران، باید هر نوع توزیع مرغ منجمد و همچنین واردات نیز متوقف شود.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام نیز باید ملزم  به خرید مرغ و تامین ذخایر از محل تولید داخل با قیمت حمایتی شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی همچنین در اظهارات اخیر خود در یک برنامه تلویزیونی یکی از مشکلات صنعت طیور را اصرار بر قیمت‌های مصوب و دستوری دانست و افزود: قیمت دستوری برنامه‌ریزی برای تولید را دچار مشکل می‌کند زیرا مولفه‌های تولید همواره ثابت نیستند که بتوانیم در درازمدت بر یک قیمت اصرار کنیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های مورد مصرف در این صنعت نیز گفت: سویا از ۱۶ هزار تومان تا ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان در بندر قیمت دارد و تا وقتی  به درب مرغداری  برسد نیز خیلی بیش از این می‌شود. در نتیجه مرغ آماده مصرف نمی‌تواند قیمت ثابت داشته باشد و در واقع قیمت ۷۸ هزار تومان به تولید آسیب می‌زند و تولیدکننده نمی‌تواند دوام بیاورد.

به گفته وی  قیمت مرغ زنده درب مرغداری  باید حدود ۶۴ هزار تومان باشد.

ابراهیمی در ادامه گفت: تا پایان سال قرار است تا حدود ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود که تاکنون سابقه نداشته است. در حقیقت زمانی حدود ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی جواب نیاز کشور را می‌داد اما با توجه به قیمت گوشت قرمز تمایل به خرید مرغ بیشتر شده است.
کد مطلب: 38053
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *