يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
۰
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۳

توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان از مرز میلک

سیستان و بلوچستان نشست مشترک مقامات و هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با افغانستان در مرز میلک برگزار شد.
توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان از مرز میلک
به گزارش توليد ايرانی مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان شامگاه چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند گفت: بعد از سفر ملا برادر معاون اقتصادی رئیس الوزاری کشور افغانستان به ایران، این تیم از سه مرز دو قارون، ماهیرود و میلک بازدیدهایی کرده است.

جوانمرد افزود: هم‌چنین در این جلسه به تمامی نواقص و تسهیل و توسعه تجارت بین دو کشور پرداخته شد و راه کارهای عملیاتی برای اجرای آن تدوین شده و به عنوان یک سند راهبردی در مرزهای دو کشور به تایید دو هیات رسید.

وی در خصوص نشست هیات اقتصادی در مرز میلک گفت: در این جلسه در خصوص احداث پل دوم میلک یا جاده خاکی در بستر رودخانه به منظور توسعه بیشتر روابط دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: در این نشست برخی از مسائلی که در گمرک میلک و گمرک ولایت نیمروز وجود داشت بحث و بررسی و تاکید شد که از امروز تا اول بهمن ماه روزی ۶۰۰ کامیون وارد و ۶۰۰ کامیون خارج شود.

نماینده و مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: هماهنگی لازم با مرزبان جمهوری اسلامی ایران با کمیسار طرف افغانستان انجام شده و با توسعه این روابط مطمئنا قیمت هزینه حمل را در کالاهای صادراتی ما با کشور افغانستان نیز کاهش خواهد یافت.

شهرکی معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: توافقات بسیار خوبی بین مقامات دو کشور شده و بسیاری از موانع بین دو کشور رفع شده و ظرفیت‌های تجاری جدیدی ایجاد شده است.

شفیع اعظم مدیرکل روابط اقتصادی وزارت امور خارجه افغانستان هم در این نشست گفت: هدف اساسی ما در این نشست‌ها بهبود روابط تجاری بین دو کشور است.

مدیرکل روابط اقتصادی وزارت امور خارجه افغانستان افزود: در هر سه مرز مشترک ایران با افغانستان تعداد پذیرش کامیون‌ها به ۱۲۰۰ کامیون بین دو کشور رسیده و این تعداد بعد از گذشت بیست روز به ۱۵۰۰ کامیون افزایش خواهد یافت و بعد از سه ماه به بالای دو هزار کامیون خواهد رسید.

وی گفت: هم چنین ساعت کاری در این مرزها از ۷ صبح تا ۱۱ شب افزایش یافته است و در خصوص تمام مواردی که می‌تواند تجارت و ترانزیت بین دو کشور را توسعه دهد بین ادارات دو کشور تفاهم شده است تا زمینه ساز توسعه این روند باشد.
کد مطلب: 37970
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *