دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۳

تاکید وزیر اقتصاد بر مولدسازی برای تخصیص بودجه عمرانی

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه به نسبت کاری که باید انجام شود، عقب‌افتادگی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته دولت ۱۰۰ درصد بودجه عمرانی را اختصاص داد؛ اما از این به بعد جز از طریق مولدسازی نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد بودجه را به حوزه عمرانی تخصیص دهیم.
تاکید وزیر اقتصاد بر مولدسازی برای تخصیص بودجه عمرانی

به گزارش توليد ايرانی سیداحسان خاندوزی (پنج‌شنبه، ۱۶ آذرماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امید است بتوانیم به ریل اقتصادی استان زنجان سرعت ببخشیم زیرا ریل اقتصادی این استان درست است. زنجان یک استان فرهیخته‌ حسینی بوده و زمانی که شاخص‌های اقتصادی منطقه را مرور می‌کنیم، این فرهیختگی مشخص است؛ علاوه بر عملکرد بالا، عملکرد قابل دفاعی نیز دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان به جهت نشاط اقتصادی به معنای حضور و نرخ مشارکت مردم جزو استان‌های اول کشور است، افزود: زنجان در شاخص بیکاری همزمان با مشارکت بالا جزو استان‌های برتر بوده و به جهت عدالت جزو بهترین‌های ضریب جینی کشور است.

این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان فاصله طبقاتی کمتر بوده و با نابرابری‌های فاحش مواجه نیستیم، تصریح کرد: استان زنجان موهبت‌های اکتسابی دارد که با تلاش به‌دست آمده است و باید سعی کرد آن را ارتقا دهیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه مردم استان زنجان نیز حتما گرفتاری‌های خاص خود را دارند و فهرستی از مشکلات و مسائل سر جای خود است، گفت: موضوع مربوط به تسهیل کسب‌وکار و ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در استان، بخشی به رفتار مدیران بستگی دارد.

خاندوزی در رابطه با اشراف اطلاعات اقتصادی، اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل در استان زنجان بسیار فراهم‌تر از سایر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه تمرکز خود را بر ظرفیت‌ مولدسازی قرار داده‌ایم، افزود: باید از ظرفیت مولدسازی استفاده کنیم؛ البته از تهاتر بین‌دستگاهی پرهیز شود چون منجر به خرج و برج دولت خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه به نسبت کاری که باید انجام شود، خیلی عقب‌افتادگی وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته دولت ۱۰۰ درصد بودجه عمرانی را اختصاص داد؛ اما از این به بعد، جز از طریق مولدسازی نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد را به حوزه عمرانی تخصیص دهیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در رابطه با مسئله توزیع مالیات، اگر قانون اصلاح نشود، دولت در خصوص توزیع درآمدها نمی‌تواند کاری کند، گفت: پیگیر موضوع مربوط به سهام عدالت هستیم و به مانعی مبنی بر اینکه طبق سیاست‌های کلی واگذاری بخش مهمی از سهام‌های دولت خلاف سیاست است، برخورد کرده‌ایم که مکاتباتی در این خصوص انجام شده است.

خاندوزی با بیان اینکه موضوع نوسانات بورس در کشورها ارتباطی به سازمان بورس ندارد، اظهار کرد: فهرستی از اقداماتی که وزارت اقتصاد می‌تواند در این دولت کمک کند، به استاندار زنجان ارسال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همدلی و هم‌فکری موجود در استان زنجان را غنیمت بدانیم تا بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات موجود را حل کنیم.
 
کد مطلب: 37824
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *