چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷

بیش از ۷۱ درصد اشتغال ایجادشده در خوزستان در حوزه خوداشتغالی است

بیش از ۷۱ درصد اشتغال ایجادشده در خوزستان در حوزه خوداشتغالی است

به گزارش توليد ايرانی ،اصغر رشنودی در نشست شورای اشتغال که امروز، ۲۴ آبان ماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث سامانه رصد اشتغال، از ۳۹ دستگاه استان ۱۰ دستگاه بالاتر از ۱۰۰ درصد تعهدات اشتغال خود را محقق کرده‌اند. هم چنین در این زمینه ۱۹ دستگاه استان بالاتر از میانگین و ۲۰ دستگاه نیز پایین‌تر از میانگین به تعهدات خود در بحث ایجاد اشتغال عمل کرده‌اند.
 وی افزود: میانگین عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان به تعهدات اشتغال خود ۷۷.۵ درصد است؛ کل تعهد ایجاد اشتغال در خوزستان امسال ۶۳ هزار و ۱۸۵ شغل است که باید توسط ۳۹ دستگاه محقق شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بر مبنای آمار در ۴ شهرستان خرمشهر، رامشیر، هویزه و کرخه بالای ۱۰۰ درصد و در ۱۴ شهرستان نیز بالاتر از میانگین به تعهدات ایجاد اشتغال عمل شده است.
ضعیف‌ترین دستگاه‌های خوزستان در ایجاد اشتغال
رشنودی ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز، بنیاد علوی، دانشگاه علوم پزشکی دزفول و توسعه نیشکر و صنایع جانبی از جمله دستگاه‌هایی هستند که ضعیف‌ترین عملکرد را در عمل به تعهدات خود در ایجاد اشتغال در استان داشته‌اند و پایین‌تر از میانگین استان بوده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۸ هزار و ۴۸۸ شغل در استان ثبت شده است که ۳۵ هزار و ۲۷۵ هزار نفر از این تعداد در حوزه خوداشتغالی است و فقط بیش از ۱۳هزار و ۲۱۳ نفر به صورت کارفرمایی است که باید به آن توجه شود زیرا اشتغال بخش کارفرمایی به صورت پایدار است و صنایع و دستگاه‌ها باید به این مساله توجه داشته باشند.
رشنودی با بیان اینکه بیش از ۷۱ درصد تعهدات عمل شده در حوزه خوداشتغالی است و باقی آن مربوط به حوزه کارفرمایی است، گفت: حدود ۸۷ درصد افرادی که در حوزه خوداشتغالی مشغول به کار شده‌اند دارای تحصیلات سیکل، دیپلم و زیر دیپلم هستند.
رتبه سوم از نظر تعداد ثبت اشتغال در کشور
وی بیان کرد: براساس گزارش سامانه رصد، خوزستان ۴۸ هزار و ۴۴۸ نفر را در این سامانه ثبت کرده است و براساس تعداد ثبت در رتبه‌بندی کشور استان سوم کشور هستیم اما در بحث درصد پیشرفت، با ۷۷ درصد پیشرفت یازدهمین استان کشور هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: امسال سهمیه خوزستان در بحث مشاغل خانگی خوزستان ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۸ بانک باید به چهار سازمان کمک و به طرح‌های آن‌ها تسهیلات پرداخت کنند.
رشنودی یادآور شد: در این زمینه تاکنون فقط ۷۴ میلیارد تومان پرداخت شده و این درحالی است که در بسیاری از استان‌ها ۱۰۰ درصد این تسهیلات پرداخت شده و در خوزستان عملکرد ضعیف بوده است.
 
کد مطلب: 37728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *