دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۳

برقراری عدالت آموزشی با اجرای یک پروژه ملی

برقراری عدالت آموزشی با اجرای یک پروژه ملی

به گزارش توليد ايرانی، در واقع تفاوت‌های جغرافیایی، روستایی و شهری را باید در زمینه تحقق عدالت آموزشی در نظر گرفت و  متناسب با توان و ظرفیت دانش‌آموزان برایشان فرصت برابر ایجاد شود تا این دانش‌آموزان بتوانند زندگی بهتری داشته و از آموزش متناسب و با کیفیتی برخوردار شوند.
متخصصان مدیریت آمورشی معتقدند در زمینه عدالت آموزشی باید دو نوع عدالت یعنی عدالت کمیتی و عدالت کیفیتی محقق شوند. عدالت کمیتی به این معناست که فرصت و امکان آموزش برای همه دانش‌آموزان  فراهم شود، به طوری که همه از مدرسه و کتاب و معلم برخوردار باشند اما عدالت کیفیتی به این معناست که تفاوت‌های دانش‌آموزان باید روشن شود و همه دانش‌آموزان از معلم خوب و باسواد و توانمند بهره‌مند باشند.
در حال حاضر فناوری روز به روز درحال گسترش است و زیرساخت های نسل جدید می‌تواند تأثیر جدی بر روی کسب و کارها، اقتصاد، جامعه و...  بگذارد؛ در همین رابطه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که مهم‌ترین پروژه وزارت ارتباطات ودولت سیزدهم محسوب می‌شود، می‌تواند تأثیر بسیاری در تحقق عدالت آموزشی در مدارس داشته باشد.
در همین رابطه ابتدای سال جاری عملیات اجرایی اتصال مدارس به طرح فیبر نوری با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش پرورش در یک مدرسه واقع در شهر پردیس آغاز شد. وزارت ارتباطات مجریان مختلفی را در شهرهای مختلف برای پیشبرد این پروژه در نظر گرفت و شهر پردیس هم به دلیل وجود پارک علم و فناوری و سایر وارد از نظر توسعه یافتگی شهر ممتاز و برجسته‌ای است و همین امر سبب شد یک رقابت از سوی اپراتورها در این زمینه رخ دهد. بنابراین وزارت ارتباطات تصمیم به فاز بندی در این منطقه گرفت.
با آغاز اجرای این طرح از مدارس، مورد استقبال بسیاری از مسئولان قرار گرفت، به گونه‌ای که وزیر آموزش و پرورش این اقدام را مصداق اجرای عدالت آموزشی عنوان کرد که می‌توان با آن تحولات پساکرونایی را اجرا کرد؛ همچنین علاوه بر موارد گفته شده روستاها هم به واسطه این فناوری (فیبر نوری) می‌توانند به سیستم آموزشی دسترسی پیدا کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم اعلام کرد که پروژه فیبر نوری را از مدارس را آغاز کردند و در نظر داشتند ۱۰ تا ۱۵ درصد مدارس را در سال جاری قبل از شهریورماه به فیبر نوری متصل کنند و تا پایان سال ۳۵ درصد مدارس دیگر به این فناوری متصل شوند و تا پایان این دولت تلاش می‌کنند که همه مدارس را از این طریق به شبکه متصل کنند.
موضوعی که وی با گذشت چندین ماه در روز اول مهر ماه با حضور در یک مدرسه شهر تهران به برنامه وزارت ارتباطات برای اتصال همه مدارس به فیبرنوری اشاره کرد و گفت که حوزه ماموریت‌های وزارت ارتباطات از اعماق اقیانوس‌ها تا فضا را شامل می‌شود و اشاره می‌کنم به اینکه در سال گذشته متخصصان ایرانی توانستند از طریق فیبرهای نوری دریایی سه جزیره ما در خلیج فارس را به کشور عزیزمان متصل کنند.  
براساس آخرین اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این پروژه بزرگ‌ترین پروژه ارتباطی تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود؛ می‌تواند سرعت های اینترنتی تا ۹۰۰ مگاپیت بر ثانیه را در اختیار مردم قرار دهد و درحال حاضر کار در ۲۰۰ شهر آغاز شده و تا به امروز در قریب به ۱۰۰ شهر به پایان رسیده است.
 
کد مطلب: 37698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *