اتصال تمام ساختمان‌های کشور به فیبر نوری

16 آبان 1402 ساعت 10:40



به گزارش تولید ایرانی، پروژه فیبر نوری بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه به یک تکلیف قانونی تبدیل‌ شده است و وزارت ارتباطات بر اساس این برنا مکلف شده است که ۲۰ میلیون «اتصال» به فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را ایجاد کند و به گفته وزیر ارتباطات، تا پایان برنامه هفتم تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند و دستیابی به این هدف در برنامه هفتم بدون دستیابی به ۲۰ میلیون «پوشش» تا پایان دولت سیزدهم امکان پذیر نیست. 
در این راستا، عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ منظور بررسی وضعیت شبکه ارتباطی استان‌ها و میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، سلسله جلسات هفتگی با استانداران برگزار می‌کند.
اخیرا جلسه‌ای با استاندار گیلان برای بررسی پیشبرد پروژه‌های ارتباطی به‌ویژه پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در این استان برگزار شد که وزیر ارتباطات در این جلسه تصریح کرد که پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها پروژه مهم و کلیدی است و زیرساخت توسعه‌ آینده کشور و بالطبع استان گیلان است.
طبق اعلام وزارت ارتباطات، وی با تأکید بر اینکه، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یک پروژه مهم و راهبردی است، افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از این جهت حائز اهمیت است که می‌تواند تضمین‌کننده ارتباطات پایدار و پرسرعت در کشور باشد و باعث افزایش رضایت مندی مردم عزیز شود.
زارع پور تاکید کرد که این پروژه بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه به یک تکلیف قانونی برای همه ما تبدیل‌ شده و وزارت ارتباطات بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف شده است که ۲۰ میلیون «اتصال» به فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را ایجاد کند و تا پایان برنامه هفتم نیز تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند و دستیابی به این هدف در برنامه هفتم بدون دستیابی به ۲۰ میلیون «پوشش» تا پایان دولت سیزدهم امکان پذیر نیست.
به تاکید زارع پور این پروژه می‌تواند چهره ارتباطات کشور و استان‌های کشور را متحول کند.
طبق اعلام، پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۱۷ شهر استان گیلان آغاز شده است و تاکنون در شهر رشت ۱۱۵ کیلومتر و در شهر انزلی ۳۲ کیلومتر و در مجموع ۱۴۷ کیلومتر فیبر نوری هم اجرا شده است و هم اکنون کل شهر رشت تحت پوشش قرار گرفته و تا پایان سال هم حداقل چهار شهر دیگر هم تحت پوشش قرار خواهد گرفت و مردم می توانند از سرعتهای چندصد مگابیت بر ثانیه ای برخوردار شوند. 
همچنین ۹۴ درصد روستاهای استان گیلان به شبکه ارتباطی پهن باند متصل شده‌اند و از مجموع ۲۰۶۰ روستای استان گیلان، ۱۲۴ روستای باقی‌مانده هم تا پایان سال به شبکه ارتباطی متصل می‌شوند.
 


کد مطلب: 37690

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/37690/اتصال-تمام-ساختمان-های-کشور-فیبر-نوری

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com