دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۲

محصولات کشاورزی مازندران از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بورس برای مدیریت مالی است

محصولات کشاورزی مازندران از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بورس برای مدیریت مالی است


مجید عشقی امروز در همایش بورس و تامین مالی استان مازندران که در ساری برگزار شد با عنوان اینکه علاوه بر آموزش‎ها و سواد مالی، در بنگاه‌های اقتصادی به طور متوسط هیچ آشنایی با فرصت سرمایه گذاری وجود ندارد، گفت: ظرفیت‌های بنگاه‌ها در این بازار برای شرکت‌ها ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم آشنایی فعالان این حوزه، تصمیم گرفتیم خودمان در استان‌ها حاضر شویم و یک زبان مشترکی را با فعالان اقتصادی شروع کنیم، افزود: در شروع این کار قطعا این انتظار را نداریم که اتفاقات عجیب و غریبی بیفتد و این مسیری است که آغازش در اینجاست و باید با همدیگر آن را ادامه دهیم.
عشقی تصریح کرد: باید کارگاه‌های تخصصی‌تری برای شرکت‌ها ایجاد شود و در بحث آماده سازی شرکت‌ها، مشاوره‌های شرکتی و مشاوره‌های تامین مالی ابزاری راهبردی هستند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با اعلام اینکه این مسیر پایان ندارد و باید روز به روز گسترش یابد، خاطرنشان کرد: ما این همایش را برگزار می‌کنیم تا این مسیر پابرجا باشد.
وی ادامه داد: در استان مازندران پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و تامین مالی که در این استان انجام شده است به بیش از ۲ یا ۳ هزار میلیارد تومان رسیده که کافی نیست.
این مسئول یادآور شد: شرکت‌هایی که پتانسیل ورود به بازار سرمایه را دارند اقدام کنند تا همکاران ما مزایا و معایت آن را برای‌شان توضیح دهند.
عشقی با بیان اینکه برای حضور در بورس و تداوم آن باید نظارت و برنامه ریزی وجود داشته باشد، تاکید کرد: از دارایی‌های شرکت در بحث جلب مشارکت مردم و توصیف سهام به درستی استفاده شود.
وی تصریح کرد: یکی از بحث‌های بسیار جدی در مازندران محصولات کشاورزی راهبردی است که نقش مهمی در تامین نیازهای داخلی و همچنین صادرات دارد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اظهار کرد: حضور مازندران در بورس با شناسایی شرکت‌های دارای ظرفیت ورود به بازار سرمایه، تقویت و پر رنگ‌تر شود.
وی توسعه انبارهای پذیرش شده در بورس کالا و گواهی سپرده کالا برای محصولات کشاورزی راهبردی مازندران را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ایران برای مدیریت مالی محصولات کشاورزی راهبردی مازندران دانست و گفت: صدور مجوز اوراق به کمتر از ۱۰ روز و انتشار اوراق به کمتر از سه تا چهار ماه رسیده است.
عشقی ادامه داد: با کمک بورس کالا، گواهی سپرده کالایی در محصولات کشاورزی بازار بورس فراهم می‌شود و این امر موثری برای مدیریت کسب و کارهای کشاورزی است.
 
کد مطلب: 37679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *