شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۶

سخنگوی انجمن صنایع لبنی مطرح کرد امکان تامین شیر رایگان برای همه دانش آموزان/ آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت در طرح

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: اگر دولت و مجلس آمادگی داشته باشند و پیشنهاد بخش خصوصی پذیرفته شود می‌توان برای ۱۰ تا ۱۵ میلیون دانش آموز در همه مقاطع در سراسر کشور در ۷۰ نوبت شیر رایگان تامین و توزیع کرد.
سخنگوی انجمن صنایع لبنی مطرح کرد امکان تامین شیر رایگان برای همه دانش آموزان/ آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت در طرح
به گزارش توليد ايرانی؛     با تصویب کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، قرار است در مدت اجرای این برنامه " شیر رایگان در مدارس ابتدایی" توزیع شود. البته این موضوع هنوز در صحن علنی مجلس تصویب نشده، اما وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که این طرح از مهرماه امسال در مدارس ابتدایی کشور اجرا شده است.

محمدرضا بنی طبا با بیان اینکه تصویب شیر رایگان مدارس در کمیسیون تلفیق اتفاق بسیار خوبی بود و امیدواریم در صحن عمومی مجلس نیز رای بیاورد، گفت: در برنامه ششم و پنجم توسعه و حتی برنامه‌های قبل نیز شیر مدارس وجود داشت، اما با این وجود اجرایی نشد. این یعنی باید به چرایی اجرا نشدن آن توجه کنیم.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی اضافه کرد: لازمه اجرایی شدن مصوبه مجلس این است که مجلس از حالا به فکر محل بودجه شیر رایگان مدارس باشد و در  بودجه سال آینده نیز پیش بینی کند.

بنی طبا تصریح کرد: ممکن است در شرایط فعلی دولت در تامین منابع مالی طرح "توزیع شیر رایگان در مدارس" به مشکل بخورد. بنابراین این آمادگی وجود دارد که بر اساس الگوی مشارکت بخش خصوصی و دولتی شیر رایگان مدارس از محل تخفیف و کاهش حاشیه سود صنایع و محل مالیات بر ارزش افزوده این صنعت تامین شود.

وی در پایان گفت:رئیس دولت برای مدارس ابتدایی دولتی توزیع شیر رایگان در دو نوبت را در دستور کار قرار داده، اما اگر دولت و مجلس آمادگی داشته باشند و پیشنهاد بخش خصوصی پذیرفته شود می‌توان برای ۱۰ تا ۱۵ میلیون دانش آموز در همه مقاطع در سراسر کشور در ۷۰ نوبت شیر رایگان تامین و توزیع کرد.
کد مطلب: 37591
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *