پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲

افزایش تولید پرورش میگو در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهرگفت: بیش از یک ‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استان بوشهر ذخیره سازی شده است.
افزایش تولید پرورش میگو در استان بوشهر
توليد ايرانی: سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید میگوی پرورشی است و بیش از 50 درصد میگوی کشور در این استان تولید می‌شود.

 وی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده پرورش دهندگان و تولیدکنندگان میگوی پرورشی در استان بوشهر به بلوغ تولید رسیده اند.
 زرین فر ادامه داد: در سال جاری پرورش میگو در چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر اجرا شده است.
وی مهمترین کشورهای مقصد محصولات میگوی استان بوشهر را اسپانیا، چین، دبی و قطر عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه پرورش میگو با برنامه ریزی جامع و کامل در استان بوشهر صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر با اشاره به نقش مهم پرورش آبزیان در اشتغال، تولید و صادرات خاطرنشان کرد: بیش از یک ‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.
این مسئول بیان کرد: بدون شک افزایش تولید، افزایش صادرات و  ارزآوری را برای کشورعلی الخصوص استان بوشهر به همراه خواهد داشت و نوید بخش توسعه هر چه بیشتر صنعت میگوی کشور خواهد بود.
وی با اشاره به نقش اشتغال ایجاد شده در صنعت آبزی‌پروری استان بوشهر بیان کرد: تولید و برداشت میگو دو بار در سال به صورت آزمایشی با همکاری بخش خصوصی در ۱۰ استخر پرورشی منطقه حله بوشهرو ساحلی آغاز شده است.
زرین‌فر با اشاره به برداشت ۳۰ تن میگو در قالب این طرح، افزود: با توجه به بررسی ها و کارشناسی انجام شده از سال آینده برداشت میگو در سال دو بار در همه اراضی پرورشی استان بوشهر اجرایی می‌شود که تولید این محصول در استان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.
کد مطلب: 3732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *