جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱

فعالیت هپکو اراک از سر گرفته شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: فعالیت کارخانه هپکو اراک پس از 2 هفته تعطیلی از سر گرفته شد.
فعالیت هپکو اراک از سر گرفته شد
توليد ايرانی: محمدرضا حاجی پور روز یکشنبه در گفت وگویی افزود: مدیریت جدید کارخانه هپکو از اوایل خرداد ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد که به دلیل حسابرسی و انبارگردانی کارخانه در نیمه دوم تیر ماه تعطیل شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه، کارگران کارخانه هپکو یک برج حقوق معوقه خود را امروز (یکشنبه) دریافت و فعالیت کاری خود را در کارخانه از سر می گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: مانده معوقات کارگران نیز همزمان با حقوق ماهیانه پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت های ارزشمندی در کارخانه هپکو نهفته است که در صورت تغییر و تحولات کارشناسی می توان به زودی جایگاه این واحد تولیدی را در عرصه بازار صنعتی احیا کرد.

حاجی پور بیان کرد: کارخانه هپکو برای تجدید قوا نیازمند حمایت دولت در جلوگیری از واردات ماشین آلات راهسازی دست دوم و ماشین آلات چینی است که این مهم باید جدی گرفته شود.

وی گفت: قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی در راستای تامین تجهیزات ستاد مدیریت بحران کشور با هپکو اراک یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان مرکزی قطعی شده و در حال سیر مسیر قانونی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: این قرارداد به مدت پنج سال برنامه ریزی شده که کارخانه هپکو باید به صورت دوره ای و سالانه ماشین آلات را به ستاد مدیریت بحران کشور تحویل دهد.

وی در خصوص تامین اعتبارات این قرارداد نیز گفت: اعتبار 2 هزار و 400 دستگاه از سوی منابع ملی و 600 دستگاه نیز از منابع داخلی ستاد مدیریت بحران کشور تامین می شود.
حاجی پور ادامه داد: با توجه به اشراف و تعامل مدیریت جدید کارخانه هپکو در اروپا و کشورهای آسیای جنوب شرقی، پیش بینی می شود مراودات این کارخانه با شرکت های لیپهر آلمان و کوماتسو ژاپن از سر گرفته شود و این کارخانه بتواند سهمی از بازارهای جهانی ماشین آلات راهسازی را نیز در سبد فروش خود داشته باشد.

وی یادآوری کرد: کارخانه هپکو برای به روزرسانی عوامل تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز خود نیازمند 450 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است که این مهم نیز در حال پیگیری و به زودی پرداخت می شود.

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.

مجموعه مدیریت استان مرکزی از دی ماه سال گذشته به دنبال بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران بودند تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.
 
کد مطلب: 372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *