چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱

تولید 25 هزار تن گندم در کمیجان + عکس

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان از پیش بینی تولید ۲۵ هزارتن گندم از مزارع شهرستان کمیجان خبر داد.
تولید 25 هزار تن گندم در کمیجان + عکس
توليد ايرانی: مهدی غلامحسینی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان با اشاره به برداشت گندم در شهرستان کمیجان گفت: سطح زیر کشت محصول گندم شهرستان ۱۲۶۰۰ هکتار است که این میزان ۳۸۰۰ هکتار گندم آبی ۸۸۰۰ هکتار گندم دیم است.
 
غلامحسینی با اشاره به اینکه امسال ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان زیر کشت رفته است اظهار کرد: این میزان حدود ۹۴ درصد سطح زیر کشت اراضی شهرستان است.
 
وی با بیام اینکه کار برداشت گندم توسط ۲۰ دستگاه کمباین بومی و ۳۴ دستگاه کمباین غیر بومی در حال انجام است ادامه داد: تا کنون ۲۲ هزار تن گندم از سطح اراضی شهرستان برداشت شده است.
 
کاهش۷ دهم درصدی سن زدگی مزارع گندم در شهرستان
 
غلامحسینی از کاهش درصد سن زدگی مزارع گندم در شهرستان خبر داد و گفت: درصد سن زدگی محصول گندم در سال جاری در مقایسه با سال زراعی گذشته کاهش چشمگیری داشته است و میانگین سن زدگی۷ دهم درصد است که نشان از تلاش و همت کارشناسان جهاد کشاورزی و همچنین اقدام به کنترل و مبارزه به موقع علیه آفت سن توسط بهره برداران است.
 
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان تصریح کرد: در سال جاری ۱۱ نفر از کارشناسان شبکه مراقبت دولتی و ۳ نفر ناظرین شبکه مراقبت بخش خصوصی مسئولیت نظارت و پایش مزارع گندم شهرستان در خصوص کنترل عوامل خسارت زا شامل آفات،بیماری ها و علف های هرز و به ویژه آفت همگانی سن غلات را بر عهده داشتند.
 
وی افزود: در حال حاضر ۲ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز خرید، امر نظارت بر چگونگی خرید تضمینی گندم را بر عهده دارند که تاکنون مقدار ۳۷ هزار تن محصول گندم توسط مراکز خرید کمیجان و میلاجرد خریداری شده است.
 
غلامحسینی خاطرنشان کرد: از این میزان ۲۲ هزار تن محصول تولید ی شهرستان کمیجان و مابقی محصول از شهرستان های همجوار خریداری شده است که پیش بینی می شود تولید گندم به ۲۵هزار تن و مقدار خریداری شده توسط مراکز خرید به ۴۰ هزار تن برسد.
کد مطلب: 3700
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *