يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۹

مزارع گوجه‌فرنگی دشتستان تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: بارش شدید باران و ریزش تگرگ در این شهرستان به مزارع گوجه فرنگی خارج از فصل از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب زد.
مزارع گوجه‌فرنگی دشتستان تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند
به گزارش توليد ايرانی ؛       احمد بنافی اظهار کرد: هفته گذشته برابر گزارش‌های هواشناسی و اعلام وضعیت نارنجی، فرمانداری شهرستان دشتستان به حالت آماده باش کامل در اسرع وقت ستاد بحران را تشکیل و مصوبات لازم را وضع کرد؛ بر اساس مصوبات جلسه ستاد بحران شهرستان دشتستان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به حالت آماده باش درآمدند و همه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: به محض شروع بارندگی از شمال شهرستان در بخش شانکار نظارت بر اجرای مصوبات در دستور کار قرار گرفت و به واسطه آمادگی حداکثری کمتری قطعی برق و خطوط مخابراتی را شاهد بودیم. به طوری که تعداد اندک برق و خطوط قطع شده تا پیش از ظهر وصل شدند.

فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به بارش ۵۵.۱ میلیمتری باران در برازجان تصریح کرد: میزان خوب بارندگی سبب آبگیری سازه‌های آبخیز داری شد و به طوری که سد شهدای تنگ ارم سرریز شد. همچنین آوره این بارش در حوزه آبریز و بالادست رودخانه شاپور نیز باعث شد که سد رئیسعلی دلواری ۱۷ میلیون متر مکعب آبگیری کند که پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده با آورده آب‌های سطحی این سد تا ۲۰میلیون متر مکعب آبگیری کند.

بنافی با اشاره به ریزش تگرگ در بخش ارم و شهر برازجان عنوان کرد: بارش شدید باران و ریزش تگرگ در این مناطق سبب خسارت به مزارع گوجه فرنگی خارج از فصل شد. به طوری که برخی مزارع از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بارندگی هفته گذشته شهرستان دشتستان خسارت جانی نداشت، افزود: در این بارندگی به اهشام و طیور خسارتی وارد نشد و خسارت‌های مالی تنها محدود به مزارع گوجه فرنگی خارج از فصل بود که طی امروز و فردا تیم ستاد بحران فرمانداری دشتستان به همراه کارشناس جهاد کشاورزی باید خسارت‌های پیش آمده را برآورد کنند.

به گفته فرماندار شهرستان دشتستان، به طور معمول خسارت وارد شده به کشاورزان از ۲ طریق بیمه نامه کشت و صندوق بیمه کشاورزی جبران می‌شود. از آنجا که محصول گوجه فرنگی امکان بیمه شدن را ندارد باید میزان خسارت به ستاد بحران استان و کشور گزارش شود تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

بنافی با اشاره به پایدار بودن شرایط محورهای مواصلاتی شهرستان دشتستان عنوان کرد: در بارندگی هفته گذشته گزارشی از آبگرفتگی منازل نداشتیم و شهرداری‌های برازجان و تنگ ارم در حال پاکسازی معابر هستند.

وی با اشاره به آماده‌باش فرمانداری دشتستان گفت: مجموعه فرمانداری این شهرستان کماکان در وضعیت آماده‌باش قرار دارد و این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که دستگاه‌های متولی حوزه بحران نیز تدابیر و اقدامات پیشگیرانه را انجام خواهند داد.
کد مطلب: 36959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *