پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۶

خضریان: با وجود افزایش میزان صدور چک شاهد کاهش آمار چک‌های برگشتی هستیم

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به تقدیر این کمیسیون از کسانی که در اجرای قانون چک نقش‌آفرینی کردند، گفت: اجرای قانون چک با صرف یک میلیون نفر ساعت پس‌از سال‌ها موجب شد با وجود افزایش میزان صدور چک شاهد کاهش آمار چک‌های برگشتی به دلیل اعتماد به چک و اعتبار آن باشیم.
خضریان: با وجود افزایش میزان صدور چک شاهد کاهش آمار چک‌های برگشتی هستیم
به گزارش توليد ايرانی ؛        علی خضریان در توضیح جلسه امروز(یکشنبه، ۱۷ مهر) کمیسیون اصل نود، گفت: این جلسه در دو بخش حضور رئیس مرکز پژوهش‌ها، کارشناسان و معاونان این مرکز و همچنین مسئولین ارشد بانک مرکزی برگزار شد. بخش اول جلسه به منظور کارآمدسازی و اثربخشی ساختار نظارت در مجلس و کمیسیون و تحلیل ابرچالش‌های موجود در قالب سند پویایی حکمرانی مسئولین مرکز پژوهش‌ها بود که رئیس مرکز به ارائه گزارش، راهکارها و همچنین تشریح مدل‌های اجرا شده موفق در دنیا پرداخت.

وی، کارآمدسازی نظارت و تقویت این بخش از وظایف مجلس را، یکی از اهداف کمیسیون بر اساس اسناد بالادستی عنوان و اظهار کرد: در بیانات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان لزوم توجه به نظارت در شرایط انباشت قانون همواره مورد توجه بوده است. لذا مجلس موضوع قانون سوت‌زنی و افشای فساد و تصویب قوانین در راستای مبارزه با فساد را مورد توجه قرار داد. کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان اصلی‌ترین بخش نظارتی مجلس نیز در دوره اخیر در مسیر نظارت گام‌های موثری برداشته و این جلسه نیز به منظور اثربخشی بیشتر در این بخش تشکیل شد.

خضریان همچنین گفت: در بخش دیگری از جلسه از افرادی که در موضوع اجرای قانون چک نقش‌آفرینی کردند، تقدیر شد. قانون چک علی‌رغم باور عده‌ای در دولت گذشته شکل عملیاتی به خود گرفت و موجب کاهش جرائم حوزه چک و همچنین بازگشت اعتبار به چک شد. در کمیسیون از افرادی که در این مسیر در کنار کمیسیون اصل ۹۰ نقش‌آفرینی کردند، قدردانی شد.

وی اضافه کرد: اجرای قانون چک با صرف یک میلیون نفر ساعت پس از سال‌ها موجب شد با وجود افزایش میزان صدور چک، شاهد کاهش آمار چک‌های برگشتی به دلیل اعتماد به چک و اعتبار آن باشیم و این مهم با پیگیری کمیسیون و همکاری ارکان مختلف بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌ها و سایر نهادها محقق شد. البته در این مسیر کارهای باقی‌مانده نظیر اعتبارسنجی و الکترونیکی شدن کامل سیستم صدور چک باقی مانده که باید با پیگیری‌های دقیق به شکل عملیاتی درآید.
کد مطلب: 36763
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *