کشف ده ها انبار احتکار در سراسر کشور توسط بسیج

21 مرداد 1397 ساعت 12:03

بعد از هشدار سردار غیب پرور به محتکرین، خبرهایی از سراسر کشور مبنی بر شناسایی انبارهای احتکار توسط شبکه های شناسایی بسیج منتشر شد که ده ها میلیارد تومان انواع لوازم خانگی، مواد غذایی و دارو از این انبارها کشف شده است.


تولید ایرانی: طی روزهای گذشته سردار غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همه محتکران مایحتاج مردم اعلام کرد که دست از احتکار بردارند؛ چرا که در غیر این صورت با برخورد انقلابی مواجه خواهند شد.

سردار غیب پرور همچنین اعلام کرد که برنامه‌ای در جهت شناسایی محتکران و کسانی که انبار می‌کنند به تمام رده‌های مقاومت ابلاغ شده است و رده‌های مقاومت در سراسر کشور در این زمینه مأمور شده‌اند.

بعد از اعلام این برنامه از سوی سردار غیب پرور، خبرهایی از سراسر کشور مبنی بر شناسایی انبارهای احتکار توسط شبکه های شناسایی بسیج منتشر شد که ده ها میلیارد تومان انواع لوازم خانگی، مواد غذایی و دارو از این انبارها کشف شده است.

در همین راستا سایت سبلان ما در خبری با عنوان احتکار یک میلیارد تومان لوازم آرایشی در پارکینگی در اردبیل از کشف انبارهای احتکار در این استان خبر داد و نوشت: نیروهای شناسایی بسیج در استان اردبیل دو انبار احتکار مواد غذایی در این استان شناسایی کرده و جهت صدور دستور قضایی به مقامات قضایی تسلیم کردند.

همچنین در ادامه شناسایی محتکران در اردبیل، یک پارکینگ ۴۰۰ متری که مواد آرایشی و بهداشتی را به ارزش بیش از یک میلیارد تومان احتکار کرده بود نیز کشف شد.

به‌دنبال این شناسایی مقامات قضایی و مسئولان تعزیرات حکومتی  استان اردبیل جهت صدور حکم برای این انبارها وارد عمل شده و اقدامات لازم جهت ممانعت خروج کالا از این انبارها را انجام دادند.

 

همچنین سایت آناج هم طی خبری با تیتر کشف انبارهای احتکار در آذربایجان‌شرقی توسط شبکه اطلاعاتی بسیج نوشت: یک انبار حاوی 10 هزار حلقه لاستیک سبک در شهرستان ملکان کشف و ضبط شد.

این انبار بعد از شناسایی توسط شبکه شناسایی نیروهای مردمی بسیج در اختیار ماموران تعزیرات حکومتی قرار گرفته و توسط مقامات انتظامی پلمپ شد.

همچنین بعد از اظهار تولید کنندگان کفش مبنی بر کمیاب شدن مواد اولیه چرم به نام کروم، یک انبار از مواد اولیه چرم به مقدار 40 تن و ارزش مالی 160 میلیون تومان توسط بسیج در چرم شهر تبریز شناسایی و کشف شد.

در ادامه شناسایی ها در تبریز، 3 انبار شکر حاوی 37 تن شکر و ارزش اولیه 112 میلیون تومان در این شهر شناسایی و بعد از دستورات قضایی ضبط شد.

همچنین از یک انبار مواد غذایی در مراغه نیز بالغ بر ۱۴ تن برنج، ۱۳ تن شکر و مقادریری روغن احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد تومان، کشف و ضبط شد.

 

سایت صاحب نیوز در اصفهان هم در خبری با عنوان انبار های احتکار در اصفهان شناسایی شدند/ محتکران به کامیونداران هم رحم نکردند هم نوشت: نیروهای شناسایی بسیج در استان اصفهان حدود 185 کارتن سیگار ایرانی به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون تومان در یک انبار در نجف آباد شناسایی کرده و بعد از ورود مسئولان تعزیرات حکومتی این انبار پلمپ شد.

در ادامه این شناسایی ها تعداد پنج هزار حلقه لاستیک ماشین سنگین به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از ۵ انبار در لنجان نیز شناسایی شده و جهت صدور احکام قضایی در اختیار مقامات قضایی این شهرستان قرار گرفت.

یک انبار دیگر حاوی 200 حلقه لاستیک ماشین سنگین هم در شهر اصفهان شناسایی و بعداز طی مراحل قضایی این انبار پلمپ شد.

احتکار لاستیک ماشین سنگین در حالی است که طی ماه های گذشته کمبود لاستیک کامیون منجر به اعتراضاتی از سوی کامیونداران در استان اصفهان شده بود که این اعتراضات تا چند روز گذشته هم به خوراک خبری اپوزیسیون تبدیل شده بود.

هچنین یک انبار شامل 2.5 تن برنج خارجی در شهرستان فریدن استان اصفهان شناسایی شد که این احتکار در راستای ایجاد نوسان در بازار برنج صورت گرفته بود و بعد از شناسایی این محموله ضبط و انبار حاوی برنج های خارجی پلمپ شد.

طی یک عملیات شناسایی گسترده از سوی شبکه شناسایی بسیج در شهرستان مبارکه نیز بیش از 9 هزار بطری آب معدنی به همراه 200 کارتن روغن از یکی از انبارهای این شهرستان شناسایی و کشف و ضبط شد.
احتکار آب معدنی در حالی است که در هفته های اخیر قیمت آب معدنی به شکل غیر قانونی تا دو برابر افزایش یافته و اعتراضات زیادی در پی داشته است.

در ادامه شناسایی انبار محتکران در اصفهان نیز، انباری حاوی میلگرد و آهن آلات متعلق به یکی از شرکت های معروف در این استان نیز کشف شده است که مقامات قضایی به این مساله ورود پیدا کردند.

 

سایت تیتر یک از استان البرز هم خبری مبنی با تیتر  انبار داروهای احتکاری دختر وزیر سابق در البرز شناسایی شد/ کشف یک میلیون و ۲۹ هزار عدد داروی خارجی روی خروجی خود قرار داده و نوشت: یک انبار مواد دارویی توسط شبکه شناسایی بسیج  در استان البرز کشف شده است که بالغ بر ۵ میلیون و ۴۶۲ هزار  و ۲۰۰ عدد داروی ایرانی، تعداد یک میلیون و ۲۹ هزار عدد داروی خارجی و ۹۸ هزار و ۳۰۵ داروی تاریخ گذشته از این انبار کشف و ضبط شده است.
ارزش داروهای ضبط شده از این انبار بالغ بر 5 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شده است؛ بررسی های اولیه نشان می دهد که یکی از مالکین این انبار دختر یکی از وزرای دولت یازدهم بوده که پیش از این خبر بدهی او نیز منتشر شده بود.
 
 
سایت جهانبین در استان چهارمحال و بختیاری هم در خبری با عنوان ۱۵ انبار احتکار مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری کشف شد از شناسایی انبار‌های محتکران خبر داد و نوشت: در شناسایی‌های به عمل آمده تاکنون ۱۵ انبار مواد غذایی و کالاهای اساسی در شهرکرد و برخی از شهرهای اطراف شناسایی شده و برای صدور حکم، تحویل مراجع قضایی در این استان داده شده است.

در این انبارها مواد غذایی نظیر برنج، رب گوجه، روغن،حبوبات و سایر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم احتکار شده بود.
 
 
سایت صبح قزوین هم در خبری با عنوان محموله 17 میلیارد تومانی لوازم خانگی کشف شد از شناسایی انبارهای بزرگ لوازم خانگی در شهرستان آبیک این استان خبر داده و نوشته است: در شناسایی‌های صورت گرفته توسط شبکه شناسایی نیروهای بسیجی در آبیک، انواع لوازم خانگی مانند سرخ کن، کولر آبی، یخچال، اجاق گاز، شومینه، پلوپز، همزن برقی، آبمیوه گیری، چای ساز، غذاساز چرخ گوشت، موکت و کفپوش صنعتی، صندلی اداری لاستیک خودرو شاسی بلند، تابلو تزئینی به تعداد بیش از ۲۳ هزار قلم و ارزش ۱۷ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.
بر اساس این خبر انبارهای دیگری حاوی برنج و روغن نیز در این استان شناسایی و به مقامات قضایی جهت اقدامات قضایی معرفی شده است.
 
 
سایت آرمان کرمان نیز در خبری با تیتر احتکار داروهای خاص در بیمارستانی در کرمان نوشت: شبکه شناسایی بسیج خبری در خصوص کشف و ضبط انبار دارویی در بیمارستان افضلی پور کرمان به ارزش ۲ میلیارد تومان  داده است.
بر اساس این خبر، محموله دارویی کشف شده عمدتا شامل داروهای خاص و مورد استفاده در بخش‌های آی سی یو و سی سی یو هستند.
لازم به ذکر است هفته جاری هفت انبار احتکار به ارزش صدها میلیارد تومان در شهر کرمان شناسایی و پلمپ شده بود که برخی از رسانه ها خبرهایی در خصوص ارتباط صاحبان این انبار با برخی از مسئولان این استان داده بودند.
 
 
شبکه شناسایی بسیج در یزد هم اقدامات قابل توجهی انجام داده که در این راستا سایت یزد رسا در مطلبی با عنوان بسیج مشت محتکرین را در یزد باز کرد/کشف بیش از 270 تن کالای اساسی احتکار شده یزدی‌ها نوشت: شبکه اطلاعاتی بسیج مردمی در استان یزد ۱۵ انبار احتکار مواد اولیه را شناسایی و کشف کرد.
۲۵۰ تن شکر، حدود ۱۰۰ تن برنج، ۴۰۰ حلقه لاستیک سبک، ۲۲ تن روغن از انبارهای کشف شده، ضبط شده است.
همچنین در همکاری بسیج و مقامات قضایی استان یزد، در سایر شهرهای این استان بالغ بر ۷ انبار مواد غذایی و لوازم خانگی نیز شناسایی و مواد این انبارها ضبط شده است.
 
 
سایت موج رسا در زنجان نیز از شناسایی یک محموله روغن موتور احتکار شده به ارزش یک میلیارد تومان در زنجان خبر داده و نوشته است: بیش از 60 هزار لیتر روغن موتور با ارزشی بالغ بر 1 میلیارد تومان از یک انبار در شهرستان ابهر شناسائی شد.

در پی هشدار سردار غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به محتکران کالا در سراسر کشور، شبکه شناسایی بسیج در زنجان فعال شده و یک انبار احتکار روغن موتور را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردند.

لازم به ذکر است بعد از دستورات قضایی و بازدید ماموران تعزیرات حکومتی از این انبار و صدور حکم احتکار، جهت دستورات تکمیلی و ممانعت از خروج محموله از این انبار، دستور پلمپ صادر شد.

 

سایت شیرازه در استان فارس هم در خبری اعلام کرد که انبارهای احتکار مواد غذایی در استان فارس شناسایی شدند  در این خبر آمده است: یک شبکه شناسایی در لارستان استان فارس 2 انبار حاوی انواع برنج های خارجی را شناسایی کردند. در این انبارها بالغ بر 500 هزار کیلو برنج نگهداری می شد که برآورد اولیه قیمت آنها رقمی حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
ادامه شناسایی ها در لار نیز منجر به کشف 7 انبار برنج خارجی در برخی از شهرهای این شهرستان شده است به طوری که بالغ بر 950 تن برنج خارجی از این انبارها کشف و ضبط شده است.
 
130 تن برنج خارجی هم از 3 انبار در نی ریز استان فارس کشف شده است که بعد از شناسایی توسط نیروهای شناسایی بسیج، این انبارها توسط نیروهای تعزیرات پلمپ شدند.
 
در ادامه شناسایی های صورت گرفته توسط نیروهای بسیج، یک انبار محتوی لوازم یدکی خودرو واقع در یکی از کارخانه های شهرستان مرودشت با ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان نیز شناسایی و بعد از طی مراحل قانونی و دستورات قضایی این انبار نیز پلمپ شد.
 
انبار دیگری محتوی لوازم خانگی وارداتی در شهر خنج کشف و شناسایی شد که برآوردهای اولیه حاکی از احتکار 1میلیارد تومان لوازم خانگی خارجی در این انبار است.
 
این انبار بعد از شناسایی و ورود ماموران تعزیرات حکومتی به دستور مقامات انتظامی و با حکم تعزیرات پلمپ شد تا محموله آن به زودی وارد بازار مصرف شود.
 
لازم به ذکر است بیشترین کشف انبارهای احتکار در کشور در استان فارس بوده است که این حجم از احتکار، عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در زمینه نظارت بر بازار را زیر سوال برده است.
 

سایت تهران نیوز هم در خبری با عنوان کشف ۲ انبار احتکار کارخانه داخلی در تهران از احتکار تولید کنندگان داخلی پرده برداشته و نوشته است: بعد از انتشار اخباری مبنی بر عدم ارائه محصول توسط دو شرکت تولید گاز و آبگرمکن به بازار، انبار احتکار محصولات توسط این دو شرکت شناسایی شد.

یکی از این شرکت‌ها روزانه بالغ بر هزار و ۲۰۰ محصول تولید می‌کند که در یک ماه گذشته به بهانه‌های واهی محصولات خود را به بازار عرضه نکرده و در یک انبار حوالی اسلامشهر نگهداری می‌کرده است.

همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته، دادستان اسلامشهر با ورود به این پرونده دستور تخلیه این انبارها و توزیع کالاهای مذکور در بازار لوازم خانگی صادر شد.


کد مطلب: 3671

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/3671/کشف-ده-انبار-احتکار-سراسر-کشور-توسط-بسیج

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com